Lördag 3/6!

Lördagskväll. Klockan är 21:10, och jag är såå trött! Fattar inte det.. Jag har alltid varit en äkta nattuggla i hela mitt 29-åriga liv {kunde stå och dammsuga klockan 03:00 på natten}! Men så för bara ett par månader sedan, har jag börjat bli så sjukt trött på kvällarna! Skulle kunna somna redan klockan 19:00! 
Det enda positiva med det, är väl att jag har blivit "morgonpigg" istället! 
Är inte alls lika jobbigt att gå upp på morgonen längre! Så nu är jag uppe med tuppen - även på helgerna!
 
Denna lördag har verkligen bara rusat iväg! Fattar inte riktigt vart dagen tog vägen?
 
Jag har äntligen börjat ta tag i båda pojkarnas garderober i alla fall!
Milo är lång & smal. Och det mesta hade blivit för kort i hans garderob. Så har rensat bort alla plagg i storlek 98/104 där i från. Och nu drar han alltså 110 istället {104 i byxor dock, pga att han är så smal}.
Milton är däremot raka motsatsen! Han är kort & rund! Så efter att endast ha köpt byxor med extra smal midja till Milo, blir det att sälja av dem, och införskaffa med extra lös resår nu istället! Älskade ungar!
 
Okej, detta kanske låter helt sjukt.. Men detta är endast storlek 9298/104 {som jag rensade bort från pojkarnas garderob}! Och då är ändå hälften i tvätt typ! Har jag nämnt att jag älskar kläder(?) {inte bara till mig själv}.
 
 
Men för mig är det viktigt att, speciellt Milo, har snygga/fina kläder {som matchar}, på sig till förskolan. Och jag skulle tex aldrig skicka iväg honom - med samma tröja/outfit 2 dagar i rad! 
Även skorna & jackan ska matcha! Efter att ha tagit bort vinterskorna, står ca 20 par passande skor/stövlar till småkillarna i hallen! Och när jag räknade igenom jackorna lite snabbt - som används just nu, fick jag det till 24 stycken!! Ja, det kanske är sjukt(?). Men det är också ett av mina största intressen! 
Och nej, det är inte en massa pengar inblandat, för de flesta av plaggen har jag faktiskt bytt till mig! Säljer ett par försmå byxor tex - och för den pengen köper jag ett par andra - i större storlek! Sedan kan jag även komma över fynd, där jag endast ger 5-10kr styck! Dem flesta jackorna har jag inte betalt mer än en 20:a för tex! Och några har vi till och med fått gratis {ärvt}! Också går vi mycket på klädbytardagar {brukar köpa säckavis med kläder/leksaker för bara någon hundring där}. Så ja, även fast jag är extremt kräsen med stilen, så är 99% köpt begagnat!
 
Även Lillebror får nya fina outfits varje morgon, även fast vi bara är hemma. Jag vet inte varför, men fina kläder på barnen gör mig glad, och på bättre humör! {Tänk om jag kunde vara lika mån om mitt eget utseende}.
 
helgerna, brukar dock Rickard & små-killarna gå ut i trädgården, eller åka till deras farmor & farfar ganska tidigt. Så då händer det faktiskt att Rickard klär på barnen.. Och, ja... No comments!
 
Nee, nu skriver jag bara en massa ointressant babbel här känner jag.. Hehe.
 
 
Dags att börja leta efter kläder i storlek 110 till Milo nu då.. Och snacka om att jag blev glad, när jag loggade in på facebook, och en av mina "favorit-säljare" precis lägger ut en säljtråd med kläder i storlek 110/116 för endast 5kr plagget!! Så nu har Milo i stort sett fått en helt ny garderob!
 
Här är några av plaggen jag köpte
 
 
T-shirts nu till sommaren. 5kr/st.
 
 
5 par shorts. 5kr/st. De vita tänkte jag att han kunde ha på typ midsommar/skolavslutning/student osv.
 
 
5 par tunna långärmade tröjor. Gillar den med dinosaurier Annars köpte jag dem mest som "extraplagg" eller vad man ska säga. Då Milo som sagt behövde en helt ny garderob storleksmässigt, och det är ju bättre med dem tröjorna ovan, än inga alls! Också får man helt enkelt köpa lite finare allt eftersom man hittar sen.. Men då har han ju i alla fall! 5kr/st.
 
 
4 par byxor. {Skippade nämligen par nummer fyra - röda chinos}. Spiderman-mjukisbyxorna var dock i storlek 140 typ Har nog blivit lite fel där, haha, men så dem fick åka ner i växa-lådan istället. 5kr/st i alla fall.
 
 
3 par linnen. {Det enda plagget dem använder under luvtröjor den kalla årstiden. Då jag har fobi för t-shirts som skrynklar sig på axlarna/i armhålorna, och gör det klumpigt att röra armarna under tjocktröjan! Svårt att förklara.. Men jag tar endast på dem linnen under i alla fall}! 5kr/st.
 
 
Skjorta till kalas osv. 5kr.
 
 
2 stycken pyjamas. 10kr/setet.
 
 
Varma vantar till vintern. Det går åt(!), när man har 2 små vandaler - som bokstavligt talat bor i slask/snö & sand/läs gegga! Dem blöter ner och tappar bort, och det hinner inte torka mellan varven, så många par är ett måste! 5kr/st!
 
 
Fodrat regnställ. Det gamla har verkligen varit perfekt till dagis {och hemma} kalla blöta vår-dagar!  Så att ha fixat en storlek större till hösten redan nu, känns verkligen toppen! {50kr för hela setet}.
 
 
Så ja, i stort sett en helt ny garderob i en storlek större, är nu fixat till Milo! Tror jag gav 200kr(!) för alla plagg ovan tillsammans!!
 
Ne, nu måste jag sooova! Men vi hörs imorgon igen! God natt!
Kram Zandra

 
Mamma
2017-06-04 @ 11:38:21

Snygga kläder. Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0