Milton 1år (Onsdag 13/4)!

KalasDagen är här!
 
Grattis vårat lilla hjärta, på din 1-årsdag! 
 
Som skrivet i föregående inlägg, gick jag upp efter någon timmas sömn, och dammsög alla rummen i huset - innan frukost, för att få det gjort!
 
Plockade upp 10kg leksaker under soffan, och bar upp till barnens rum.
Också ruskade jag alla våra mattor, samt lät dem hänga kvar ute, innan jag äntligen tog min frukost! 
 
När det vart dags för Milton att sova sin lilla tupplur vid 11, passade jag på att fortsätta städa. Bland annat köksbordet såg ju mer ut som ett kontors-bord än ett köksbord 
Den obligatoriska kaffe-koppen fick jag också i mig, innan jag satte igång en diskmaskin och städade köksbänken och köksön!
 
Milton brukar sova middag en gång på förmiddagen (vid ca 11), och sedan sover han en kortis på eftermiddagen också (på typ 15 minuter bara). Och idag när han tog den kortisen, passade jag på att fixa mig lite snabbt inför kalaset. (Milo sover oftast inte middag alls längre). Samt plocka fram kläder till pojkarna. 
 
 
Mina kalas-killar:
Observera att jag gjorde sidbena typ på Milo! Men efter att ha varit ute med mössa på huvudet, kom han in såhär!
 
Bröderna Olsson!
 
 
 
Som jag älskar er!
 
 
Vid 16:00 kom Carro & Clara!
 
Carro försökte ta kort på Clara & Milton!
 
 
Jag köpte en potta av Carro! Så snart {så fort värmen kommer}, ska här börjas pott-träna! {Lättast så, när man slipper dra av alla dessa ytterkläder, när det är bråttom in som gäller}! 50kr gav jag för den. Tack hjärtat!
 
 
 
Carro hjälpte mig med det sista fixet {göra klart tårtan & duka fint}, innan gästerna {enbart familjemedlemmar} kom

Renoveringen av köket var inte riktigt klart till Miltons födelsedag.. Det är det fortfarande inte. Men nu har vi i alla fall köpt de sista knopparna & handtagen till alla skåp och lådor! {Bild på hur det blev, kommer längre fram}, men det är alltså sådana svarta knoppar på de övre köksskåpen, och sedan sådana svarta handtag på alla nedre skåp & lådor {De guldiga är borttagna, och var alltså dem som satt här när vi flyttade in}.
 
 
Vid 16:45 kom mitt stora hjärta hem. Och med sig hade han grillad kyckling! Såå gott när man inte hunnit laga någon riktigt middag så ännu! Dock hade jag inte riktigt tid att äta, så Rickard & barnen {Milo, Milton & Clara} satt och mumsade på det, medans jag & Carro fixade
 
17:40 kom Mommo, Moffa & Felicia Blev att vi gick upp och lekte lite, allihopa. Och Milton {läs Milo} fick öppna paket
 
Denhär övervåningen alltså! Tanken är ju att killarna ska få övervåningen helt för sig själva! Milton kommer att ha sitt rum precis när man kommer upp för trappen. Och Milo rummet längst in. Dock har vi inte hunnit ta tag i och göra iordning där än. Så det är bokstavligt talat KAOS där uppe! Förutom killarnas alla saker, så har vi även ställt dit alla våra saker som inte riktigt har fått någon plats ännu {ni vet, typ gamla skol-böcker, våra barndomssaker som vi vill spara, saker vi inte använder för tillfället, försmå barnkläder & övriga prylar}. 
Ge mig styrka & energi, när det är dags att ta tag i dethär, tack!
 
 
 
Alla 3 hjärtan fångade på samma bild
 
 
Bröderna Olsson {Denna & bilden ovanför, är tagna av Carro <3 :) }.
 
 
Vid 18-tiden sen, kom även barnens Farmor & Farfar Kidsen fick varsitt paket igen, och det slogs om vem som skulle öppna, och vem som skulle ha vad
 
 
Milton provar sina nya skor, som han fick av Mommo, Moffa & Moster Liite stora dock, men till sommarn så
 
 
Killarna fick varsina hundar Och sedan fick Milton en peng på sitt konto också
 
 
Så vart det äntligen dags för fika!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
18:30 vart Carro & Clara tvungna att åka hemåt. Milo & Felicia sprang ut och lekte. Vi andra stannade kvar och pratade och drack kaffe. 20:15 tror jag det var, så var huset tomt på gäster. Tack för att ni kom och gjorde våran lille 1-årings dag minnesvärd!
 
 
Lite fler kort från kalaset:
 
 
 
 
 
 
Också en bild på presenterna:
 
Utav Mommo, Moffa & Felicia, fick han:
*Ett set {tröja + byxor med stjärnor}.
*Svart/vit-rutig tunn långärmad tröja.
*Body med mönster.
*Skor.
Utav Carro & Clara, fick han:
*En mjuk liten hund.
*"Mina första" kritor.
Utav Farmor & Farfar, fick han:
*Hund {som går att ha i badet}. {Milo fick en likadan, fast annan färg}.
*En peng på sitt konto.
 
 
Milo fick denna boken om Dinosaurier utav Mommo, Moffa & Moster!
 
 
Tusen tack för allt!
Mommo
2016-05-10 @ 15:27:58

Äntligen var 1årsdagen klar. Trodde det skulle bli 2årsdag innan det kom😀😄. Ser framemot nästa inlägg. Väntar med spänning. 😘Kramar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0