Tisdag 29/3!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Kort taget 17/8-2015. Killarna sitter och tittar på tv {Milton 4 månader}.
 
 
Så var påsken officiellt över. Knappt man hann blinka ju Jaja, har haft en jättemysig lång-helg i alla fall!
Men idag var det tillbaks till vardagen igen..
 
Nu går vi mot ljusare tider, och vi har den bästa årstiden framför oss! Många äventyr väntar, och jag vill verkligen fånga dessa ögonblick! Så nu gör jag ett nytt försök med bloggen igen! Bara kul om ni också vill följa med!
 
Första vardagen, och det är redan tisdag Vaknade dock upp långt i från utvilad, då Milton haft feber, och vart vaken i stort sett hela natten
Milo vart dock pigg, och uppe och hoppade klockan 05:50, så bara att pallra sig upp... Sen att jag var uppe och tränade till klockan halv tolv på natten också, behöver vi kanske inte nämna Haha.
 
 
Ne, men jag har bestämt mig för att ta tag i träningen nu! Har aldrig någonsin tränat tidigare i mitt liv, men efter 2 graviditeter, känner jag att det kanske börjar bli dags nu! Kanske försent att börja i april, om man vill slippa se ut som en strandad valross i bikinin till sommaren, men bättre sent än aldrig var det va? 
 
Dagens kroppsform!
 
 
Lika så kosten... Har hittills i mitt liv, i stort sett enbart levt på socker... Till frukost har det vart yoghurt, sockrade barn-flingor, juice osv. Till mellis vitt bröd med massa smör & majonnäs! Till middag - sås! {jag skojjar inte, maten i stort sett flöt omkring på tallriken i bearnaisesås osv}, och alltid vit pasta, typ varje dag! Till eftermiddagsfika vart det vitt bröd igen & eventuellt en muffins eller någon annan bulle.. Till kvällsmat yoghurt osv igen. Även mitt obligatoriska natt-mål på det! Och godis ska vi inte prata om... Tror aldrig jag varit utan godis en hel dag! 
 
Ja ni hör ju... Så nu är det verkligen dags att ta tag i detta!
 
 
 
Om ni vill, skulle jag kunna skriva om hur det går med träningen & kosten här i bloggen? Kanske är ni flera som vill haka på? Så kan vi peppa varandra?  
 
 
 
Sen kanske det inte är det bästa att stå och träna mitt i natten! Speciellt inte när man ska upp klockan 05:20 dagen efter, samt vara uppe resten av natten också, pga sjuka barn..
Men nu hade jag bestämt mig för att träna, och det är i stort sett omöjligt med barnen i närheten, så fick helt enkelt vänta tills dem somnat! Och då har jag även tusen andra saker att göra! Så mja, det kanske blev lite sent Men får försöka hitta en lösning på detta! "Allt" går om man bara vill! Right?
 
 
Hur som helst, över till dagen igen. När Milton sov middag, passade jag på att sätta igång en diskmaskin & en tvättmaskin. Hann även göra halva middagen innan han vaknade. Idag blev det en jättegod pasta-sallad, på penne-pasta, ruccola-sallad, fetaost, körsbärstomater & rödlök. Till det salladsdressing, nom nom. Till och med Milo älskar denna sallad {han äter inte sallad annars}! Lika så Rickard {som annars tycker sallad är kanin-mat}. Dock är den inte så nyttig, då den till 80% består av vit pasta, ihoprört med en massa krämig dressing!
 
Så för att göra det lite nyttigare, försökte jag att inte ta allt för mycket pasta-pennor på min tallrik, samt att det kanske inte behövde flyta runt på tallriken i dressing, utan drog bara några smala strimlor över min!
 
 
Efter maten gick vi ut. Känns verkligen att det börjar bli vår i luften nu, så vart helt underbart att vara ute, och vi var ute läänge! Passade på att göra lite vår-fint på våran ute-plats på baksidan av huset. Dock kommer vi inte ha kvar den, då det ska byggas ut ett pannrum där..
 
 
 
Några vårtecken i min trädgård
 
 
Vid 18:20 kom Rickard hem Han slog sig ner i soffan, och jag körde igång en diskmaskin till. Sen blev det att lägga barnen, och då båda somnat tog jag tag i och "beställde" pyjamas till Milo..
 
Han hade verkligen vuxit ur alla sina gamla!
Har kikat runt på klädbytardagar, men dem går verkligen åt på en gång, så man hinner ju inte ens fram till bordet innan dem är borta! Har även eftersökt det på Falköping köp/sälj för barn, men ingen som verkar ha i just den storleken! Såå, då eftersökte jag det på andra facebook-sidor, och visst, man får stå för frakt då, men får man tag på riktigt billiga begagnade plagg, så blir det ingen pris-skillnad!
Hittade en tjej som hade en son som precis vuxit ur dessa:
 
 
Nya pyjamas ligger på minst 199kr/st. För dessa gav jag:
Snickare-pyjamas 40kr. Fotbollspyjamas 30kr. Pyjamasbyxor 20kr.
Och sedan gick frakten på 42kr för alla 3 tillsammans!
= 120kr för 3 pyjamas-byxor {det var det han mest var i behov av}, rakt ner i brevlådan! Så behövde inte ens lyfta röven för att fylla på garderoben!
Mamma
2016-04-04 @ 17:22:05

Yippi äntligen tillbaka igen. Hur länge?😘




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0