Gekås/Ullared (Lördag 18/6)!

Inlägg:
Onsdag 1/7-2015!
 
En helt vanlig onsdag morgon. Rickard jobbar. Klockan är ca 08:20 här, så pojkarna går fortfarande i pyjamas.
Jag kommer ihåg såhär i början, när Milton fortfarande var relativt "ny" i våran familj, hur nyfiken Milo var på honom hela tiden. Varenda morgon tittade han om bebisen fortfarande var kvar, han ville gärna klappa och pilla på honom Dem skapade band, som kommer att vara livet ut!

 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Milton 2 månader & 2 veckor gamal.
Milo 1år & 11 månader.
 
 
 
 
 
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie

 
 
Gekås/Ullared (Lördag 18/6)!
 
Igårkväll {fredag} pratade jag och Rickard om, att det var en hel del små-saker, som vi hade behövt köpa upp.
 
Som kalsonger till Milo {nu när han ska börja potträna}, lära-äta-skedar till Milton {då dem Milo hade är spårlöst försvunna}, underkläder & strumpor, hårtrimmer {så jag kan börja klippa killarna hemma} m.m.
 
Senare på kvällen, när barnen somnat, och jag höll på och fixade med något, säger Rickard:
- Om vi ska åka imorgon så får du nog lägga dig nu.
 
Jag bara:
- Vart ska vi?
 
Rickard:
- Till Ullared!
 
 
Det var säkert för att gottgöra, att han varit så mycket i Stockholm och jobbat det senaste
 
Jag & barnen fick knappt se honom "förra" veckan! På tisdagen var han hemma först 20:30. Onsdag & torsdag var han i Stockholm {och när han är där och jobbar, så sover han även där}.. Och på fredagen på sitt vanliga jobb.
 
Och nästa vecka ska han till Stockholm och jobba + övernatta igen!
Jag & barnen saknar dig!
 
 
Huur som helst! Så idag {lördag} vid 07:00 bar det av mot Gekås & Ullared!
Vart nog inne 9:30 tror jag. Så gick vi bland kläderna i nästan 2 timmar, då det vart dags för mat.
Lite lek & bus med pappa i leklandet blev det också.
 
 
 
ÄLSKAR maten där!
 
 
 
Efter maten blev det blöjbyten, också vart klockan redan 14:00! Då körde vi igenom resten av butiken på ynka 3 timmar, och stod i kassan vid 17:00! {åkte hemåt strax innan 17:30}.
 
 
Kanske låter som jättemycket tid! Men saken är den, att jag i stort sett inte hann kolla på någonting! Utan man håller mest på med att försöka underhålla ungarna! 
Dem tycker inte alls det är kul att gå i affärer, och blir rastlösa efter ca 5 min!
 
Vill inte sitta stilla i vagnen.. Inte hålla i handen.. Den ena drar åt ena hållet, och den andre åt andra hållet!
Den ena slänger sig på marken för att sova(?) och håller på att bli överkörd av kundvagnar! Den andre sitter och sjunger {läs gapar} för fulla muggar! Ja herre gud..
 

Hemma igen {helt slut}, men glad(!), vid 20:00.
Barnen hade ju sovit i bilen i nästan 2 timmar, så dem var ju fulla med energi istället! 
Så vi satte upp deras nya lek-tält som dem fick idag! 
Vilket LIV det blev! Lät som att vi hade ett helt dagis här! Haha.
 
{i skrivandets stund, är dock tältet trasigt & fått slängas Gick inte att laga! Så nu letar jag efter ett nytt igen(!) {dock med bättre kvalite denna gång}.
 
 
Blev en riktig uppesittarkväll {ofrivillig}, då Milton inte somnade fören 22:00, och Milo inte fören 23:00!
Jaja,
 
TACK för denhär dagen älskling!
 
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Bjuder på 2 bilder på moi som jag inte visat här på bloggen tidigare. Tagna en helt vanlig vardag (Fredag 9/10-2015). 
Mamma och mormor
2016-07-26 @ 22:23:49

Mormors killar. 😘 Stolt mamma för en snygg dotter. Du passar bäst i brunt hår👍 Kram på er.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0