2 Klädbytardagar (Lördag 7/3) - Kontroll på Förlossningen pga blödning (Söndag 8/3)! + INLÄGG: Ny bil (Torsdag 7/8-2014)!

Bild lånad från google.
 
 
I torsdags natt (5/3), fick jag en liten blödning. Lika så på fredag morgon. Ringde till förlossningen (då man alltid ska kontakta dem vi blödningar). Hon tyckte det lät som teckenblödning (alltså en blödning som uppstår då man har börjat öppna sig)! (På fredagen då jag ringde, var jag i vecka 35 (34+4), så om förlossningen startade, gjorde dem ingenting för att försöka stoppa den sa hon).
 
lördag morgon fick jag ännu en blödning Jag dissade dock den, och åkte iväg på klädbytardagen i Fristad klockan 8:15 Såå glad för det, då vi gjorde en massa underbara fynd!! (Bilder på sakerna kommer att dyka upp här i bloggen lite pö om pö).
 
Vart allt från gardiner med Disney Cars på till Milo.
Pekböcker + andra lättlästa bra böcker.
3 par skor till Milo.
Maassa kläder till båda killarna
Påslakanset till båda.
Leksaker.
Filmer. M.m. M.m.
 
 
Kom hem 12. Och då började ännu en klädbytardag i Falköping, som vi tänkt att skippa först, då vi åkte till Fristad "i stället". Men sen ångrade vi oss i sista sekund, och åkte iväg på direkten i alla fall! Kom dit ca 40 minuter efter att dem öppnat, så trodde verkligen att alla fynd redan skulle vara tagna! Men gud så mycket jag hittade!! 
 
Vart allt från Newbie-kläder till båda killarna
Riktigt fin vår-jacka till Milo.
Regnkläder till Milo (hans börjar bli försmå. Men tror det är storlek 74/80 på dem gamla så Nu drar han storlek 86/92 på kläder! Har precis lagt undan allt i storlek 80, också har han fått gå över helt till 86 på byxor nu - dem sitter perfekt! :) 92 är dock för stort vad det gäller byxor! Men på tröjor kan han ha det (bara att vika upp ärmarna).
Ännu ett par gardiner & påslakanset till Lillebror.
Maassa fina kläder till båda killarna. (Ser helt nya ut, och finns i butik nu)! Stjärnor, Ugglor, Lundmyr of Sweden, Newbie osv som jag bara älskar! Ca 10kr plagget!!!
Även massa shorts till Milo, vilket han var i behov av till sommaren.
Matchande mössor med stjärnor på till båda
Ännu 3 par skor till Milo (alltså har han fått 6 par skor under endast en helg) hihi.
Leksaker, böcker med ljud, filmer, pekböcker.. M.m. M.m.
Ja som sagt, hittade såå mycket fint!! 
 
Handlade för ca 650kr i Fristad, och sedan blev det för ytterligare ca 550kr i Falköping tror jag
Men då kom vi alltså hem med flertalet överfulla sånnadär stoora blåa IKEA-påsar (som vi annars brukar bära tvätt i), samt massa fulla Ullareds-påsar! Är såå galet nöjd!! 
Sedan sålde vi ju även saker på den sistnämnda bytardagen, så får se hur mycket vi får in där (Uppdate: Sålde för ca 850kr på senaste klädbytardagen, så alltså har vi endast lagt ut 350kr på allting vi shoppat under denna helg!). Kan ju även tillägga att allt jag sålde, kom i stort sett från min lillasyster (så fort hon vuxit ur kläder, har jag tagit emot dem, sparat, och sedan sålt).  
(Under förra helgen, shoppade vi ju för 700kr och sålde för 650kr, så gick ju nästan jämt ut där).
 
 
Jaja, hur som helst, så Obeskrivligt glad att vi åkte på båda två!!
(Kort på sakerna kommer upp här på bloggen allt eftersom som sagt).
 
Helt slut, så la mig tidigt denna kväll. Och tur var väl det, för under lördag natt (vid 03:00) vaknade jag utav ytterligare en blödning!! Nu började jag dock bli orolig var dessa verkligen kom i från (det var alltså färskt klar-rosa/rött blod som kom när jag torkade mig - ursäkta den äckliga infon). 
 
Så jag ringde förlossningen igen, och dem ville att vi skulle komma in på en gång!
Ringde mamma, och dem kom med detsammaför att se till Milo när han vaknade på morgonen
TUSEN TACK! 
Var i Borås strax innan 05:00 tror jag, och då gjordes en massa undersökningar osv. Dem klämde på magen (ingen smärta), bebis mådde bara bra, ingen urinvägsinfektion eller dylikt. Moderkakan var hel och satt långt upp. Blodtrycket låg på 130/75 eller något sådant (Dock lite för hög puls). Dem kunde inte se någon blödning under gynekologundersökningen osv.
 
Samtidigt började jag bara blöda mer och mer...
 
Så den stora frågan som alla ställde sig var, vart ifrån kommer blödningen?!
 
Vid dethär laget kom det färskt blod på pappret vid varje toalettbesök! (Dock ingenting emellan). Och slutligen började det även droppa lite färskt blod i toastolen varje gång jag var där..
 
Dem satte CTG, och såg att jag hade kraftiga sammandragningar. Barnmorskan frågade gång på gång om jag verkligen inte kände något vid värkarna, men det gjorde jag inte
 
Sedan kollade hon om jag hade öppnat mig, och sa att jag var öppen som en fingertopp ungefär!
Livmodertappen var även förkortad. Normalt skulle den vara ca 3,5 - 4cm(?). Min var 2,5 cm(?).
Då var jag alltså i vecka 34+6.
 
Detta förklarade ju ändå inte blödningarna.. Så vi fick en ny tid för undersökning klockan 16:00 samma dag.
 
Så vi åkte hem vid 9:30 (efter en runda på McDonalds, där det blev en liten latte, en toast + en chokladmuffins)
 
Mamma & pappa åkte även dem hem en stund emellan när vi kom. La Milo för att sova middag då klockan redan var strax innan 11:00, och sedan gick vi själva och la oss helt utmattade på soffan, och sov båda två fram till att han vaknade ca 13:30, skönt!
 
Då blev det att laga lite middag - Makaroner & köttbullar. Och sedan vart det nästan dags att åka igen.
Mamma & pappa kom hit igen, och vi åkte mot Borås förlossning.
 
Blödningarna fortsatte, så fick färskt blod på både pappret & några droppar i toastolen varje gång jag var där. Det gjordes flera undersökningar och prover. Till slut upptäckte dem äntligen, genom ett kiss-prov, att blodet kom från urinen och njurarna! Gjorde dock inte ont när hon slog på njurarna bak i ryggen. Så en tid för röntgen bokades in en timma senare. Klockan var då ca 18:00 på kvällen.
 
På röntgen/ultraljudet upptäckte dem att min högra njure var påverkad/uttänjd(?) pga trycket av den växande bebisen. Detta kunde skapa en inflammation i njuren, därför var det viktigt att vi kom in igen om jag även skulle få smärta.
 
Annars fick vi åka hem igen vid 21:00-tiden, och jag får väl helt enkelt bara vänja mig vid att blöda när jag kissar?! 
 
Jaja.. Äntligen hemma igen strax innan 22:00 i alla fall, efter ännu en snabb sväng i McDonalds-driven för lite kvällsmål Blev Chicken McNuggets, samt ännu en liten latte denna gång.

 
INLÄGG:
 
Köpt en ny bil (Torsdag 7 augusti 2014)!
 
Idag kom Rickard hem med en överraskning! En ny bil (mörkblå volvo)! Blev att ut och provköra den lite på kvällen. Åkte till en sjö inte så långt ifrån oss, där det även blev en underbar kvällspromenad, samt lite lek & bus i solnedgången
 
Milo satt som en kung i framsätet, i sin nya bilbarnstol (Vi köpte den långt innan bilen, men blev aldrig att vi satte in den - fören nu, när vi ändå bytte bil).
 
 
En riktig familjebil
 
 
Påväg ner mot vattnet. Underbara, ljumna, älskade sommarkvällar - som jag längtar efter er!
 
 
Smutsiga, nakna små sommar-fossingar
 
 
 
 
Mmm, vattnet är fortfarande varmt!
 
 
En lycklig liten kille med massa spring i benen!
 
 
Våran älskade lilla sommarkille! 13 månader gammal



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0