Söndag 1/2!

Söndag, och dagen började med att Rickard & Milo åkte till Milos farmor, farfar & farbror redan vid 9 på morgonen. (Det har nästan blivit en liten söndags-tradition att dem åker dit på söndagar). Medans jag själv passar på att städa huset, samt njuta lite av tystnaden medans dem är borta
 
Denna gång hann jag dock inte med speciellt mycket städning, då jag istället gjorde en annons på våran gamla spis. Vi har ju den senaste modellen inbyggd här, och då vi inte tänkt att flytta inom det närmsta, stod den bara och tog en massa onödig plats! Flyttar vi i framtiden, och blir i behov av en ny spis, då får vi helt enkelt ta det då! Jag menar, den är redan 9 år gammal! Så vi kommer ju troligen vilja ha en lite nyare modell då ändå Och man kan få tag på begagnade billigt så! Skrev lite om den samt la ut bild och pris.
 
Igår kväll la jag även ut diskmaskin & tvättmaskin av samma anledning! Då vi bara vill bli av med det just nu (tar ju så mycket onödig plats), la vi ut alla 3 med bud från 200kr styck!
 
Både tvättmaskinen & diskmaskinens budgivning avslutades idag klockan 12:00, så satt även och svarade på lite frågor som folk hade angående sakerna osv.
 
Diskmaskinen hamnade på 925kr och tvättmaskinen400kr Så vi är mer än nöjda!
 
Hann med att duscha också, innan dem kom hem igen vid 13:00.
 
Då blev det till att laga lite middag, samt skriva med dem som skulle köpa diskmaskinen och tvättmaskinen. Dem som vann tvättmaskinen ville komma och hämta den med en gång! Så det vart bara att skynda sig o göra iordning den (damma av den lite + tvätta rent den invändigt & utvändigt). 30 minuter senare vart den hämtad och betald!
 
Han som vann diskmaskinen var för tillfället i Göteborg, men kom hem senare under kvällen. Och då Rickard ändå spelar bandy då, bestämde vi att han skulle ta med den in till stan samtidigt 
 
Så vart bara att ställa sig och rengöra även denna! Efter det bakade jag äppelpaj med vaniljsås till fika
 
 
Rickard åkte iväg bandy-träning runt 18:00, och tog då även med sig diskmaskinen in till stan. Så nu är även den borta, samt betald! Skönt!
 
Jag och Milo åt lite kvällsfika ihop, innan vi gjorde iordning oss för kvällen och slutligen sängen.
 
När han väl somnat vid 20:00 gick jag ner för lite egentid framför bloggen
 
Känns inte som att man fått något gjort idag typ! Men måste tänka på att jag faktiskt blivit av med både en stoor tvättmaskin, samt en stor diskmaskin, som båda stått och tagit en massa plats!! Nu kan jag istället förvara barnvagnarna på de ställena! Plus att vi tjänat en massa pengar på det! Också är håret nytvättat, och jag - ren och fräsch! Också har jag ju kickat igång BLOGGEN också! Det får vi ju inte glömma!
 
Nu väntar sängen (00:30), så vi orkar med MVC som står på morgondagens schema! God natt!

 
Inlägg 1/1-2015:
 
Utanför vårat köksfönster har vi en stor altan. Rickard har även byggt grindar till den, så att det går att stänga helt och hållet runt om! Den är perfekt om Milo vill gå ut och leka lite,  men mamma tycker att det är på tok för kallt För då kan han gå ut och leka lite själv, medans jag tar en kopp kaffe i köksfönstret medans (vilken bra mamma jag känner mig som nu), hehe.
Just nu är hela altanen täckt av snö, men 1:a januari (då dessa kort är tagna), vart det bara en liten hög kvar, resten hade smällt bort.
 
Tagna med mobilkamera (därav de suddiga korten), genom köksfönstret:
 
 
 
 
Sen kom som tur var pappa ut och lekte lite också!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0