Hjo <3 (Onsdag 30/7)!

Vilken UNDERBAR dag! Den kommer jag leva på länge!
Dagen började med, som skrivet innan, att vi lämnade katterna till en familj i Töreboda. Kunde inte fått komma till en bättre och kärleksfullare familj, så det känns underbart!
 
Efter lämningen, ringde mamma och frågade om vi hade lust att bada idag?
Dock behövde vi äta något först, såå, det slutade med att vi bestämde oss för att mötas upp i Hjo, för att köpa och äta nyrökt sik/lax där, gå på bryggan och mysa, samt bada på badhuset! 
 
Vi hann före dem till Hjo, så medans vi väntade på dem, gick vi på den "nya" stora inredningsbutiken (Hem & Hobby)! Rena rama himmelriket ju! Och jag shoppade faktiskt en hel del där!
 
 
Hann inte gå på speciellt mycket fören mamma, pappa & Felicia kom och gjorde sällskap
 
Sedan vidare mot hamnen och fiskebodarna
 
Så fint på vägen ner mot hamnen! Först går man genom en vacker bok-skog, sedan en underbar park med gamla vackra hus och mängder av blommor!
 
 
Stadsparken i Hjo.
 
 
 
 
Hamnen i Hjo:
 
 
 
 
 
Njöt av nyrökt sik och lax (kostade 269kr / kg, så blev ingen billig middag, men ack så god!), med delikatess potatis-sallad till, nere vid stranden
 
Nyrökt sik!
 
 
Bland det godaste som finns!
 
 
Mums!
 
 

Middag vid havet!
 
 
Bad på badhuset (utomhusbad) efter det. Dock blev det inget bad för min del där, då det blåste så kallt 
 
Utomhusbadet i Hjo
 
 
Dessa 2 tokar badade i det iskalla havet, trots att det fanns tempererande pooler precis intill
 
 
Pappa gjorde världens fulaste grimas, därav smileyn
 
 
 
 
Mys på bryggorna nere vid hamnen, med glass, milkshake & smoothie MUMS! 
Vi hittade ett så obeskrivligt fint/mysigt/lantligt/vackert cafe´! De hade en egen glass-kock, och det smakade verkligen Amazing! Jag & Rickard köpte glass/milkshake/smoothies för 100kr! Hihi. SEMESTER!
 
Här är det omtalade cafét! I bakgrunden ser ni ett stort fint växthus.. Och där inne hade dem inrett så obeskrivligt fint, med lantlig/romantisk stil <3 Också kunde man sitta där inne och fika, vilket jag & Rickard gjorde!
(Mamma, pappa, Felicia & Milo satt ute, nere vid hamnen istället, hehe).
 
 
Min smoothie & Rickards milkshake, MUMS!!
 
 

Jag & älsklingen i väntan på fikat.
 
 
Jag älskar dig!
 
 
På vägen tillbaka gick vi förbi en enorm lekpark, där vi blev kvar ett braa tag, och bara lekte och skrattade som små barn!
 
 
 
Haha, i normala fall brukar barnen leka och föräldrarna titta på.. I våran familj är det tvärt om!
 
 
 
 
Jag och min galna syster gungar
 
 
Pappa Rickard försöker åka rutschkana med Milo i knät, gick ju bra, haha.
 
 
Avslutade denna underbara dag med ett kvällsdopp och ännu mera lek och stojj (kastade gris med Milos nya boll, hoppade från bryggan, simmade ikapp osv).. Älskade sommar ta aldrig slut!
 
Påväg ner mot vattnet för kvällsbad
 
 
Storhandling på Maxi precis innan stängning hann vi också med allihopa, också en kopp underbar kaffe latte på det, så var kvällen räddad!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0