Tisdag 18/11!

Bild lånad från instagram. Varm choklad med mini-marshmallows
 
 
Hej tisdag!
 
Nu medans Rickard är hemma, försöker vi hinna med så mycket som möjligt på övervåningen! Det är så sjukt mycket som måste fixas där! Vad - kommer ni få ta del av allt eftersom
 
 
Lite som vi hann med på övervåningen idag:
 
*Tömma en ljusbrun bokhylla som stod i hallen. Den var full av pärmar m.m. Plockade bara ner allt, också får vi rensa bland detta senare. Bokhyllan ska flyttas ner, också ska eventuellt fåglarnas bur stå i den, i lekrummet på nedervåningen.
 
*Flyttade istället dit en lagerhylla, precis intill min nya klädgarderob (som älsklingen köpte i slutet av sommaren till mig) (bilder kommer). Där jag ska ha mina skor. Har rensat maaassvis bland dem! Några sålde jag på ena klädbytardagen i Falköping (blev av med en hel sopsäck skor där), några (slitna) har jag slängt, och några (som ska säljas) har vi lagt i sopsäckar - också lägger jag ut dem på annons på Facebook köp/sälj lite pö om pö.
 
*Fixat 2 förvaringsskåp i hallen, och lagt in sängkläder, gardiner osv där. Vi la bara in allting lite snabbt (så vi blev av med det) - också får jag rensa, samt vika lite finare - senare! Sålde ju bland annat alla mina påslakanset med hästar (5 stycken) på facebook köp/sälj för 100kr tillsammans för ett tag sedan :) Använder inte dem längre - också fick jag massa mer plats samt pengar för dem!
 
*Hängde undan alla våra jackor i den inbyggda garderoben i "Miltons rum" Likadant där - har rensat ur massa jackor som jag inte använder längre, lagt i sopsäckar, också lägger jag ut dem på annons pö om pö. Blev även av med 3 stycken (likamed alla jag hade med från min jack-garderob) på ena klädbytardagen i Falköping Synd att jag inte hade hunnit rensa bland mina jackor innan den ägde rum! Då hade jag kanske sålt ännu flera jackor! Men men, 3st är absolut bättre än inga!
 
 
*Fixade barnlås på de nya förvaringsskåpen (så vi slipper få alla sängkläder, gardiner osv utrivna på golvet varje dag). Samt även på en byrå i "Miltons rum" när jag ändå var i farten.
 
 
*Ändrat på handtaget till badrummet.
Så nu står det rakt upp:
Istället för vågrätt som handtag brukar vara:

Anledningen - Milo går alltid in i badrummet, och han är bland annat väldigt intresserad utav toalettstolen.. Jag vill inte upptäcka att några utav mina saker ligger i toastolen en dag! Eller att han spolat ner något så det blir stopp! Och han når upp till badrums-handtaget, så han springer inne på toa hela tiden! Men nu när vi vred på handtaget når han inte längre, samt att det blir mycket klurigare att öppna även när han blir längre! 

Annars har vi bara plockat, lagt undan och rensat..
 
 
Har även gjort vardagssysslor så som tvättat, vikt in torr nytvättad tvätt (hann dock inte med allt), lagat mat ihop - ris med kyckling-klubbor och currysås, samt haricoverts till detta (vi är så dåliga på att äta grönsaker i denhär familjen! Glömmer alltid av/struntar i det. Skärpning! - Men idag kom vi ihåg!).
 
 
Framåt kvällen kom Lars (våran hyresvärd) hit. Dem har köpt fasad-belysning till vårat hus, och han ville bara kolla så att timern fungerade på dem. (dem ska tändas automatiskt när det är mörkt ute).
Blev verkligen jättefint! Dock har jag inte hunnit fota ännu, men för er som inte vet vad jag menar, så lånade jag en bild på google så länge:
 
Fasadbelysning. Bild lånad från google.
 
 
Milo är fortfarande febrig (varit i ett dygn nu, och pendlar mellan 38,8 & 38,5), samt att han har fått små utslag över hela kroppen Lars tittade på honom och tyckte att det såg ut som nässelfeber. Dock är ju utslagen så små (typ som värmeutslag, men över hela kroppen). Så han gick och hämtade Margaretha (hans fru/våran andra hyresvärd) som är lite av en läkare kan man säga Eller ah, hon är homeopat (jobbar med sjukdomar och medicinering).
 
Såhär står det om homeopati på google: Homeopatiska läkemedel är framställda av naturliga ämnen från växt-, djur- och mineralriket. Det är en medicinsk behandlingsfrom som är helt utan skadliga biverkningar!
Det är milda, effektiva mediciner som stärker kroppen och bringar den i balans, vilket är en förutsättning för all läkning...
 
Hon tyckte också att det såg ut som nässelfeber, så Milo fick lite medicin mot det Om det inte blir bättre, ber jag vårdcentralen att också titta på honom.
 
Sedan tittade hon även på mina utslag (som jag fått i ansiktet). Hon sa att det var hormonellt (alltså att jag fått det pga graviditeten). Precis så sa dem på Sani (make up, parfym & sjukvårds - butik) i stan också..
Alla graviditeter är olika, och detta var alltså inget jag fick när jag väntade Milo.
Men jag är ändå 99,9% säker på att det är perioral dermatit jag fått!
 
Fick hur som helst "medicin" mot utslagen jag också Gjord på bland annat vitsippa(?) så alltså inget konstigt, farligt eller något som ger några biverkningar eller liknande
Men som sagt, tror inte det kommer att hjälpa, då jag inte tror det har med graviditeten att göra!
 
 
2 bilder från dagen:
 
När man är febrig tittar man gärna på barnprogrammen (i vanliga fall är det lite väl många myror i blöjan, för att kunna sitta still någon längre stund)
 
 

God natt min skatt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0