Gränna / Gränna camping med mina prinsar (Söndag 7/9)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
 Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Bjuder på ett gammalt kort, då vi firade midsommar i Gränna år 2011
 
 
Idag var det ju egentligen tänkt att vi (jag, Rickard & Milo) också skulle åka hem..
Så packade in oss i bilen och började rulla hemåt, vid 11 kanske(?).
 
Dock var det så otroligt fint väder ute (kanske den sista sommarvärmen detta året?), så både jag & Rickard kände att vi kanske borde ta till vara på dessa sista dagar (medans vi kan), och ingen av oss kände längre för att åka hem! Dock visste vi inte riktigt vart vi skulle, haha, men slutade i alla fall med att vi stannade till vid Gränna
 
Där köpte vi nyrökt sik med potatissallad till, som vi avnjöt nere vid vattnet
 
Fråga mig inte vad Rickard gjorde på kortet, haha, bra blev det då inte i alla fall, så fixade till han lite Här satt vi i alla fall och avnjöt den nyrökta siken, med vattnet i bakgrunden!
 
 
Efteråt blev det en underbart god mjukglass var, nere vid hamnen
 
 
 
Utsikten när vi åt glass
 
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Eftersom jag är världens sämsta både på att fota och blogga nu för tiden, så laddar jag ett puss-kort från midsommar i Gränna 2011 i stället *SKÄRPNING!*
 
 
Glassätande i solen
 
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Jag och Felicia på exakt samma ställe (dock en annan månad) 3 år tidigare.
 
 
Det är ju så otroligt fint i Gränna! Så slutade med att vi bestämde oss för att leta reda på en camping i närheten för att stanna över natten
 
Hittade en jättefin som vi slog till på! Getingaryds camping hette den
Åkte dit, ställde upp husvagnen, fixade i ordning lite osv. Sedan tog vi en promenad runt campingen för att kika hur det såg ut :)
 
Påväg ner till sjön som fanns på campingen.
 
 
Det var stenig men ändå fin botten över hela badplatsen.
 
 
Utsikten från badplatsens brygga
 
 
 
Efter att ha gått runt på campingen en stund, bestämde vi oss för att åka tillbaka till Gränna "centrum" (eller vad man ska säga) igen Där gick vi omkring i de smala gränderna - tittade på dem små söta husen, de små "affärerna" (butikerna),  skolan, kyrkan osv. Vädret var underbart och man kunde gå i bara linne - ända till sent inpå på kvällen Vi gick läänge och bara myste omkring på kullerstensgatorna 
 
 
 
 
 
Gick förbi en fin park som vi satte oss i en liten stund.
 
 
Rickard bär bort Milo från fontänen, INNAN han ramlar i..! (han hann aldrig ramla i alltså, så ni inte missuppfattade). För självklart var ju den det enda roliga där! Så vi blev inte långvariga i parken om man säger så
 
 
 
I en av alla fina små smala gränder
 
 
Avslutade med en runda inne på Coop Nära, för att köpa upp lite gottit inför kvällen 
Hem till husvagnen för att lägga Milo, och sedan hade jag och mitt stora hjärta en mysig uppesittarkväll, med massa gott att äta (Milo brukar alltid få lite gott efter frukosten dagen efter i stället). Hur som helst, har verkligen haft en underbar dag och helg!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0