Barnfyndmarknad i Gällstad / Köpt en minibuss (Lördag 26/4)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
 
 
Åh vilken underbar dag!!

Började med att vi skulle på barnfyndmarknad i Gällstad
(Dock inte den roligaste vi varit på men ändå helt ok).
 
Hittade bland annat detta till Milo:
*Ett lite mindre parasoll (så man slipper släpa på vårat enorma, när vi ska ut i sommar) med Disney Cars. Gav typ 25kr eller nåt för det!
*En riddarborg (istället för dockhus typ).
*"Förvaring" med Spiderman (ska stå i hans expedithylla).
*Sedan en massa leksaker, filtar, kläder m.m.
(Kan tyvärr inte ta kort på allt, då det är så mycket! Men kommer ju dyka upp allt eftersom här i bloggen).
 
Efteråt blev det lite fika (för Lilleman), i en park precis intill, mys!
 
Och sen vet jag inte vad som flög i oss.. Men vi har länge pratat om att vi vill ha en såndär minibuss..
 
Bild lånad från google.
 
 
Dels eftersom vi drömmer om en stor familj haha, men också för att få plats med all packning, barnvagn, hundar osv när vi åker ut. Samt att när vi åker ut med tex min familj så måste vi alltid åka 2 bilar (då vi är 6 personer). Men med en buss skulle vi få plats allihopa 
Också har vi ju inget drag på våran nuvarande bil.. Och då vi eventuellt ska köpa en husvagn nästa vecka , hehe, måste vi ju ha en bil som klarar av att dra den också
 
Såå vi kollade runt lite på nätet lite snabbt, när vi satt där i parken.. Och hittade en sån vi sökte, på vägen ner till Göteborg! 
Klockan var typ halv ett på dagen, hunden väntade på oss hemma, och vi hade en pigg liten bebis med oss, som har lite svårt att sitta still, hehe. Visste ju inte ens om bilen var något att ha!
 
Men på en sekund, så sa vi bara - Okej, vi gör det! Vi chansar på att bilen är vad vi söker, att dem är hemma och att den inte är såld, att Milo inte krånglar i bilen, och att grannen är hemma och kan släppa ut hunden..
 
Sagt och gjort, vi ringde på annonsen - och bilen fanns kvar, samt - dem var hemma!
Vi ringde grannen - och han gick mer än gärna över till Lucifer (dem är typ bästisar, och han kommer över i stort sett varje dag, bara för att höra hur det är min sin "lilla" kompis).
 
började vi rulla mot Göteborg (hade ca 2 timmars bilfärd framför oss bara dit)!
Men det vart det bästa vi hade kunnat göra!! Milo satt som ett litet ljus i bilen hela vägen både dit och hem!!! Vad hände där liksom?! Haha. Han som brukar krångla bara vi ska bort och fram till stan typ
 
Det var Amazing väder!! Solen sken och det var över 20 grader varmt och vindstilla, mmm LOVE!
Vi stannade några gånger på vägen och bara njöt! Blev en tripp på ÖB (och då passade jag på att äntligen köpa upp bodylotions)! Har en favorit och den finns endast där!

Satt på uteserveringen på MAX och åt hamburgare + strips, mums.
 
Ser ut som att Rickard inte tyckte det var gott, och bara sitter och petar i maten, haha. Men han tar loss små bitar till Lilleman
 
 
Nomn nomn
 
 
Lite av Dagens outfit 
Tunt stickad turkos jättelång tröja. NY! Köpt på köp/sälj facebook, 30kr.
Svarta blommiga höga tygskor, skokanonen, 50kr.
 
 
Väl framme vart bilen över förväntan, samt att älsklingen lyckades pruta ner den till 1500kr!!! (Ja, ni läste rätt EN tusenlapp + EN 500-lapp för en minibuss)!! Helt sjukt ju! Men han som ägde den kunde inte så mycket om bilar, samt så vart han så trött på den, så han ville bara bli av med den 
 
Jag menar, om den nu skulle krångla en massa, samt inte gå igenom besiktningen pga något - som skulle kosta en förmögenhet att fixa till - eller vad som helst..! Så har vi ju inte slängt ut en massa pengar på den!!
Fast självklart hoppas jag på att vi kommer ha tur med denna bil!

Vi blev inbjudna på fika, och dem hade Amerikans bulldogg (tror jag det var), 2st stoora musklade..
 
Bild lånad från google.
 

Alltså tänk er Lucifer storlek, fast ingen päls eller något, utan bara rena muskler! En av dem var väldigt intresserad utav Milo!
Håll ungen högt, så han inte kommer åt honom, sa ägaren till oss. För står man lutad över hunden (vilket det ser ut som Milo gör, från hundens synvinkel, eftersom han hänger framåtlutad på våran axel), hoppar han upp och knäcker näsbenet på dig, det har han gjort förr!
Känns ju tryggt lixom, haha. Och dem hundarna hoppade på en hela tiden, utan att ägaren sa till dem typ, och med tanke på att dem var så enormt stora och tunga (kan ju väga upp emot 90 kilo!), så höll man ju på att ramla omkull varje gång!
Och när vi skulle sätta oss i soffan gick ägaren ut, och den största hunden flyger upp i soffan och försöker knuffa ner oss, för det var antagligen hans plats! Tur att man inte är hundrädd säger jag bara! Kanske därför ingen hade köpt bilen, för ingen som vågade ta sig in genom deras grindar (dem hade sånnadär jättehöga grindar, gjorda av spjut, och på andra sidan satt dessa bufflar och morrade & skällde högt till alla som gick förbi), haha.
 
Men jag är ju lite sån.. Galen i djur, och ju "farligare" dem är, desto mer fascinerad blir jag av dem haha. Låter säkert helt sjukt, men jag är inget för "gulliga" djur. Tycker bara det är mesigt Gå runt med en liten dammtuss i handväskan typ, nej tack! Men alla är vi olika!
 
Hur som helst.. På hemvägen gjorde vi så, att älsklingen körde den nya bilen, och jag och Milo tog våran andra Och han sov hela vägen hem, underbart!!!
 
Väl hemma hade vi lördagsmys, tog en kvällspromenad med hunden + vagnen, och ja, allt vara bara sådär sagolikt perfekt! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0