Fredag 28/6!

Hittade ett inlägg i blogg-arkivet, som jag aldrig publicerade. Skrev det då jag var gravid med Milo, fredagen den 28/6.
 
 
Vaknade strax efter 10. Åt frukost & bloggade medans.
Valde kläder, sminkade mig o fixade håret.
 
Vid 13:30 åkte jag in mot stan för att hämta upp älsklingen efter jobb.
Började med att åka och besiktiga bilen. Där träffade vi även på John.
Vidare till apoteket, där jag köpte förlossningsbindor, järntabletter {mina andra tog precis slut} och amningsnapp.
 
Seen vidare till ÖB, där vi köpte 10-pack "vanliga" batterin {används till kameran osv}, små batterin {till tv-dosor & dylikt} & extra stora batterin {till baby-gungan/babysittern som gungar av sig själv}. Alla batterin var nämligen slut här hemma, så vart dags att fylla på, och då är ÖB billigast(?) ;)
Blev även 2-pack tandborstar för 15kr {en till mig & en till älsklingen}, flingor, och en stoor flaska {1,5 L} med sköljmedel- sensitive {rekommenderad av astma & allergi förbundet} pga bebis, för endast 12kr! Snorbilligt om man jämför med dem små flaskorna på mataffärerna ju! :D
 
Sist men inte minst åkte vi till Lidl för att handla lite mat, kattsand osv. Blev även en rejäl påse {på nästan ½ kilo} med blandade godis-nappar {alltså både lakrits & vanliga} {för endast 15kr} att packa ner i BB-väskan ;)
 
Väl hemma igen {vid 16:30(!)} vart vi vråål-hungriga!! Blev som tur var världens godaste "middag" beståendes av baugetter med räkor & majonnäs i + lime-dricka till det! MUMS! {Köpte både baugetter & en burk med räkor då vi var & handlade}.
 
Myste med det i soffan till bla svampbob fyrkant och Jwow & Snooki :) <3 I slutet hämtade vi även lite pringles-chips och mumsade på^^
 
Vid sju-tiden skulle älsklingen åka en snabbis till garaget för att lämna lite saker till hans kompisar.. Då passade jag på att följa med ut en sväng :) <3 På hemvägen då vi ändå åkte förbi hans föräldrar, passade vi på att hälsa på en sväng, för att kolla om hans pappa hört något mer om huset vi är intresserade av, och hämta vatten. Blev sen att vi stannade lite längre, fick bebis-lakan utav svärmor, gick en rundtur i hennes trädgård, och kikade på Rickards systers husvagn som hon håller på och fixar till. Blev en riktig trevlig kväll faktiskt^^ Hemma hos oss igen vid 21:15 och då gick jag direkt o gjorde kvällsmat, bloggade, och nu ska jag pallra mig iväg mot sängen.
 
Har börjat få lite molande värk nedtill i magen och ont i nedre delen av ryggen! Detta kommer & går! På nätterna är dock magen hård som sten konstant, och det gör riktigt ont! Vart även lite tjocka flytningar på toapappret förut {från slemproppen(?)}. Så det känns faktiskt som att det börjar närma sig nu.. ;)
 
Känner mig som tur är redo, då vi köpte klart det sista idag {förlossningsbindor, amningsnapp och godis till BB-väskan}. Och igår {torsdag}, efter att vi varit på MVC, åkte jag till mamma och kokade om alla nappar, nappflaska & bröstpump {gick ju inte i vårat vatten, då det inte är helt rent} + packade klart BB-väskorna! :D Såå skönt att ha detta gjort nu! <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0