Kristi himmelsefärds dag / Shopping i Skövde (Torsdag 29/5)!

Idag är det Kristi himmelsefärds dag = Älsklingen, mamma, pappa & syster är lediga!
 
Dagens outfit:
Ljusblå tröja med Smiley, NY, köpt på klädbytardagen i Fristad, 25kr.
Ljusblått hängande halterneck-linne under.
Mörkblåa jeans, från Cubus.
Blommiga tygskor.
 
 
Dock ska vi (läs älsklingen, samt våra hyresvärdar) börja bygga på altanerna denna långhelg! Medans jag så snällt får passa Milo (som alla andra dagar) så att dem kan jobba i fred!
 
För er som inte vet, ska vi få 2st altaner utanför vårat hus! En enorm på framsidan, där solen är på förmiddagen. Vi kommer att, bara kunna öppna ytterdörren och kliva ut i strumplasten om vi så vill, och sätta oss där på mornarna! Sedan är det en gångväg i trä (så vi slipper ta på oss skorna) ända till andra sidan av huset, där vi ska få ännu en stor altan (så vi kan sitta i eftermiddag/kvälls-solen), och sola, eller äta, eller bara umgås Vi blir så bortskämda!! Det är helt sjukt! Allt vi drömt om, har dem gjort så att det gått i uppfyllelse!! Dem är så fina människor, så det går inte beskriva våran tacksamhet med ord!
För 1 år sedan kände vi inte ens denna familj! Och nu har dem redan gett oss ett hem, i form av ett stoort ny-renoverat 2-vånings hus, på en gård, landet! Hela huset är uppbyggt invändigt efter våra önskelmål & våra drömmar! Vi fick designa det precis så som vi ville ha det!! Också fixade dem det!! Milo fick ett eget Disney Cars rum(!), vi fick ett dröm-sovrum! En stoor, vit & fräsch hall på övervåningen, nytt & fräscht badrum för 50 000kr(!) med hyllor & förvaring efter våra saker & behov(!), varenda rum är tapetserat i dyra vackra tapeter (som vi själva fick välja ut)! Köket är sprillans nytt för ca 30 000kr! Och vi fick det senaste på marknaden i både spis, diskmaskin, kyl & frys.. Vi har en egen stoor tvättstuga med både tvättmaskin & torktumlare, ett enormt skafferi som man går in i(!). Nylagda trägolv, nymålat tak.. Sprillans ny ytterdörr, ja, till och med brevlådan är splitterny haha. Och nu råkade dem se att vi ofta satt ute och fikade + solade, och det gick ju inte för sig utan en altan!! Och då solen flyttar på sig - måste vi ju ha en på var sida om huset! Så nu har dem köpt material för över 30 000kr till det!! Sedan tyckte dem att: det är ju inte så kul att ligga och sola, ifall någon åker förbi (vilket händer väldigt sällan, eftersom vi som sagt bor på landet).. Så för att få mer insynskyddat, har dem nu vart och köpt ett 50-tal blomster-häckar (för ca 90kr STYCK) som dem kommer att plantera runt om våran stoora trädgård!! Också ska staket upp, för Milos skull 
Som inte nog med det, vet dem att jag älskar vatten.. Så nu har dem även vart och köpt bänkar & bord, och gjort fint nere vid våran lilla sjö (en enoorm damm), så att vi kan sitta vid vattnet och grilla och mysa eller vad man nu vill göra! Rickard älskar att meka med sin bil, så då tar dem och röjjer ut en hel ladugård, för att han ska kunna få plats med sin bil inomhus!! Dem ska riva ett hus på gården, för att LUCIFER ska få egen mark, med staket runt, samt ett eget litet hus, för att han älskar att vara utomhus!! Alltså, ja, ni hör ju!! Vi blir så bortskämda att det nästan blir lite jobbigt!! Dem VET att vi är tacksamma, och dem VET att vi har haft det jobbigt med ekonomin m.m, och det är därför dem gör allt dethär för oss!! Men som sagt, för 1 år sedan kände vi inte ens varandra, vi är inte släkt eller någonting, dem har det själva inte allt för bra ställt!! Men dem tar lån, för att uppfylla våra drömmar!! Att det FINNS så FINA människor!! Ett tack och en blomma är inte tillräckligt på långa vägar om ni förstår vad jag menar.. 
(Obs: detta är inget vi ska betala tillbaka, utan när vi inte vill bo här längre, hyr dem ut det till en annan familj).

Hur som helst, nu hamnade jag helt på villospår, haha. Skulle ju berätta om dagen
Rickard och hyresvärdarna skulle ju börja bygga på altanerna.. Och jag passa Milo.. Som varje dag.. Kände att jag ville hitta på någonting, denna lediga dag! Så kollade med familjen vad dem skulle hitta på..
 
Då det var ganska kallt ute, samt skulle regna har jag för mig.. Blev det slutligen shopping i Skövde!
Så jag och Milo packade och for in till stan, för att sedan där i från, åka vidare tillsammans i familjens bil.
 
Jag & Milo innan Skövde. Ingen ser speciellt sugen ut på att vara med på kort
 
 
Gina tricot, H&M, Skopunkten, Cubus, Sportbutiken, Dressman, Claes Ohlsson & Maxi blev det..

I mina shoppingkassar låg bland annat:
Ett neon-rosa volang-linne, med "urrigning" i ryggen, från Gina tricot, 79.90kr.
 
 
Neon-rosa bikini-trosor, från Cubus. (Sjukt snygga! Också var dem på rea, så betalade endast 29kr!).
 
Blev en riktigt mysig dag ändå, trots vädret(!), med middag på Max, mums.
 
 
 
Senare på kvällen (precis innan hemfärd), blev det även 2 kokta korvar från förbutiken, nom nom



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0