Ont i magen / Milo - Tänder på G / Familjen kom med överraskningspresent (Torsdag 2/1)!

2:a dagen på nya året!
Rickard har jobbat {husbil-jobbet}. Så jag och plutt har busat, vart ute med hunden, ätit mat, och ja, allt det gamla vanliga helt enkelt! :p
Vid 17:00 kom älsklingen hem, med pizza! <3
Vrålhungrig, så det satt riktigt fint vill jag lova! ;)
 
Tror jag är påväg att bli sjuk.. :( Varm i pannan men fryser så jag skakar till och från!
Frös så mycket förut, att jag var tvungen att gå och lägga mig i ett varmt bad för att bli varm! {Hade ändå dusch-dag idag, så passade på att få det gjort då jag ändå frös så ;) }.
 
Kvällen blev riktigt mysig sen.. Jag fixade på mitt sminkbord {har inte fått iordning där än sedan flytten}.. Och nedanför {på golvet} satt Rickard, lugn och glad haha, och trasslade upp alla mina halsband och armband! Haha :D När vi flyttade slängde vi nämligen bara ner alla smycken i en kartong, vilket resulterade i en enda stor klump! Så dem satt han och trasslade upp och hängde sedan upp dem på krokar.. <3
 
Såhär såg det ut innan flytt! Men vart tvungna att plocka ner alla smycken och nålar för att kunna frakta det..
 
 
Så det är alltså vad Rickard har pillat med ;) Tog sin lilla tid kan jag ju säga Underbart, för då fick jag sällskap medans jag städade på sminkbordet, plus att jag fick hjälp med alla smycken! <3
Milo sysselsatte sig med att springa runt som en galning i sin gå-stol, och köra över allt i sin väg {inklusive mina tår!}, haha <3 Han har lärt sig att både styra och backa den nu, så han springer runt här hemma, pillar på allt och rycker ner saker. Bus-unge! <3
 
Dock hann vi inte klart helt, då vi blev överraskade av mamma, pappa & Felicia :) Dem hade varit på Lager 157 i Ulricehamn, också hade mamma hittat ett par skor där, som hon visste att jag tyckte om! ;) Så då hade hon vart världens gulligaste, och köpt dem som en överrasknings-present till mig! :D :D :D
Det gjorde verkligen min dag kan jag säga, TACK världens bästa mamma! <3 <3 <3 
 
 
Som inte nog med de, hade dem köpt med sig rosa munkar till oss allihopa, som vi fikade på, till en kopp kaffe :9 :D <3
 
 
När milo äntligen somnat 00:30 skulle jag äta kvällsfika, blogga/tävla lite, och bara koppla av inför kvällen/natten.. {Jag MÅSTE få lite egentid, annars bryter jag ihop}!
Men fastnade framför facebook-chatten(!) {är liksom aldrig ute där}, till klockan var 02:30!! Och jag har fortfarande inte bloggat klart, eller tävlat! ;p Suck!
Jaja.. Så kan det gå ibland.. Måste ju ägna lite kvalitetstid åt mina närmsta ibland också! ;)
 
Så efter egentid i 2 timmar, pallra jag mig mot sängen.. Mådde dock piss rent ut sagt!
 
När jag var på MVC sist, fick ju jag nya p-piller {mini-piller/Cerazette}.Har ätit p-piller ända sedan jag var 15år {slutade när jag var 25}. Och har alltid haft regelbunden mens, mycket sparsam sådan som endast hållt på i 3 dagar, och aldrig haft någon mens-värk eller andra besvär under dessa 10år!
 
Men eftersom jag fick högt blodtryck av graviditeten, bytte ju jag till Cerazette i stället. Barnmorskan sa att dem kunde göra så att mensen försvann helt, i värsta fall hade man någon liten blödning som man knappt behövde skydd till.
Har haft dessa i en månad nu, och har haft mens i stort sett varenda dag sen jag började med dem! Riklig blödning dessutom, som håller i sig i flera dagar, plus magont och illamående varenda kväll! {Har dock mått illa + haft ont i magen varje kväll ända sedan förlossningen men}.
 
Hur som helst så känns det som att min kropp inte pallar att förlora mera blod nu!! Blöder ju massa och utan uppehåll! Så i natt var jag helt skakig, yr, frös som en idiot, ont i magen, illamående och hjärtklappning typ!! Antar att detta beror på dem nya p-pillerna?! Så klockan 3 i natt gick jag alltså inte och la mig som jag borde, för mådde så dåligt, så la mig i ett kokhett bad i stället!
 
Inte blir det bättre av att Milo krånglar järnet just nu {antagligen tänder på G}, så när han äntligen somnade 00:30, vaknade han sedan klockan 03:00 igen och ville gå upp!! Provade att bara amma honom och sedan lägga honom igen, men det gick bara inte!
Väckte Rickard {han var ändå ledig dagen efter} så han fick hjälpa till lite {jag hade ju ändå suttit uppe med Milo ända till 00:30 på natten, sedan bara tagit en paus på ynka 2 timmar av en hel natt för att hämta energi, plus att jag mådde piss och inte kunde sova}, så han pallra sig upp och tog honom en stund medans jag badade {i typ 10 minuter}. Milo sov knappt någon middag på dagen, så han borde vara huur trött som helst(!), men ändå var han pigg som en uggla och vägrade att sova!! Gaah! Gnällig till tusen och tuggar typ sönder allt i sin väg {därav förstår man att det är tänderna som kliar och gör ont}. Klockan var 05:20 när de små blå släcktes!! Både jag och Rickard var så trötta att vi bara stupade! Jag sov dock endast 2 timmar och sedan vaknade jag helt kall-svettig, pga att jag inte mådde bra! Gick upp och gick in på toa och trodde jag skulle trilla ihop! Usch!
 
8:30 vaknar Milo och ville ha mat {han har alltså endast sovit 3 timmar på hela natten}. {I vanliga fall sover han 12 timmar/natt och har gjort sedan han föddes}! Somnar sedan om och sover 1,5 timma och då vill han gå upp för dagen som han brukar! Hallåå?! {trodde han skulle sova läänge idag, eftersom han inte sovit något på hela natten}! Men så det vart bara att pallra sig upp. TUR att Rickard var hemma idag alltså {fredag}, hade aldrig pallat denna helvetes-natt annars! Provat att ge Milo flytande alvedon för barn, en gång i natt, då han var som värst {ifall det gjorde så ont att han inte kunde sova för det} men det hjälpte ju nada..
Har provat att hålla honom vaken mer på dagen också, men ingenting hjälper! {Han har alltid sovit hela natten ända sedan han var bebis, men nu har han krånglat i en hel vecka}. Dock är det ju antagligen vanligt att barn krånglar nattetid i denhär åldern, då både tänder är på G + någon utvecklingsfas! Så är väl bara att bita ihop!
Nu är det fredag och jag har fortfarande jätteont i magen!! :( Funderar på om jag ska skita i dessa p-piller, eller om jag ska ge dem en chans och se om denna skit går över? Annars får jag ringa MVC och be om att få byta till några andra piller.. För det är det enda preventivmedlet för oss! Tänker inte sätta in någon stav eller andra saker i min kropp!
 
Oj, vilket långt inlägg det blev! Hehe. På återseende, kram!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0