Ullared (Tisdag 25/11)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
 
 
Ganska sent igårkväll (måndag), bestämde vi oss för att åka till Gekås/Ullared idag Har tänkt att åka dit ett bra tag nu (då köp-listan hade hunnit bli ganska lång), men det har liksom aldrig blivit av.
 
Japp, vi har en köp-lista till Gekås/Ullared, som sitter på insidan på ett av våra köksskåp Den sätts upp endast några få dagar efter sista besöket, och fylls sedan på eftersom.. Tex som när min armbands-klocka gick sönder för några veckor sedan, då gick jag direkt och skrev upp det på den listan! (Då en klocka i vanlig butik kostar ett antal hundra, och på Gekås/Ullared MAX 99kr typ, så gör det ju ganska stor skillnad i plånboken). Så får man helt enkelt klara sig utan tills det är dags för en tripp (brukar åka ca 4 gånger per år (en gång på våren, en gång på sommaren, en på hösten, och en strax innan jul för julklapps-shopping)). 
Några andra saker som stod på listan var tex; säng-lakan (hade typ bara 3 kvar, då det gått hål på alla andra), almanacka/kalender med mycket plats att skriva på - dag för dag år 2015, reflex-överdrag till barnvagnen, eye-liner, underkläder, julklappar m.m.!
Eftersom vi bestämde oss så sent (vi satt och pratade, också kom vi in på Ullared, och sen bara
- det är ju faktiskt löning imorgon!
- men vi åker imorn då?).
 
Så jag gick och duschade, vart klar 00:30, och då la jag mig direkt. 04:00 (alltså 3,5 timmar senare), vaknar Milo och vill gå upp för dagen?! Alltså han brukar alltid vakna typ 7 nu för tiden, så vet inte riktigt vad som hände där, haha. Han kanske kände på sig att vi skulle till Ullared, blev ivrig och fick svårt att sova, precis som jag haha. Nee, men som tur var hade Rickard lagt sig tidigare än mig, samt att han är morgon-människa, så han tog honom fram tills vi åkte kl 07:00 
Då vart Milo så trött redan, att han somnade på en gång i bilen, och sov hela resan
 
Eller ah, nästan hela resan. Han vaknade en stund innan för mellis bara Mammas lilla apa!
(mobilbild).
 
 
Utsikten där vi stannade och plockade fram fikat, samt gick på toa (mobilbild).
 
 
Till middag åt jag & Rickard schnitzel med pommes & bearnaisesås. Och Milo åt köttbullar, potatis, sås & lingonsylt. Nom nom
 
 
Blev även en fika lite senare. Då valde jag yoghurt + chokladboll Och Milo fick pannkakor (hans favorit)
 

Efter maten blev Milo jättetrött, så han la sig ner i kundvagnen och tog sig en timmas tupplur 
(Obs; det låg julklappar i vagnen, därav alla svarta fläckar som jag gjort för att dölja).
 
 
Milo hjälper pappa att välja byxor
 
 
Då ska vi se här...
 
 
Demhär är nog i din storlek pappa!!
 
 
Våran fina lilla kille!
 
 
När vi shoppat färdigt, köpte vi med oss kexchoklad (samt att vi hade clementiner, bananer & vatten i bilen), som vi fikade på innan vi for hem vid 17:45
Milo vart helt slut efter dagens utflykt, så han somnade i stort sett så fort vi satt in honom i bilen, och sov sedan hela vägen hem. Jag och Rickard stannade till i Borås, för att köpa oss var sin kaffe latte i McDonalds-driven, plus att det slank med en liten ostburgare också
 
Väl hemma igen vid 20:30 gav vi Milo kvällsmat, och sedan fick han leka sig trött till typ 23:00 (eftersom han sovit så mycket i bilen). Själv passade jag på att packa upp all shopping
Vid 23:00 märktes det på han att han började bli trött igen, då han gick runt och gosade med tummen i munnen. Så då gick jag upp och la han, och han somnade på en gång.
 
Vaknade 7:30 dagen efter (som alltid), sov middag igen vid 11 (som alltid), la sig för kvällen sen vid 19:30 (som alltid) osv. Jaja.. Hur som helst.. Har verkligen inte tiden för att fota varje enskild liten sak, men lite av det som fick följa med oss hem idag var:
 
Julklappar!
Armbandsklocka.
En blomma (murgröna) till köksfönstret.
2 par lakan (till våran säng).
2st julstjärnor till fönstren.
Ram till Miltons ultraljudsbild.
3st tavlor med text.
Drickflaska med Turtles på till Milo (perfekt att ha med vatten i när vi åker ut).
Kaffetermos / take away mugg.
Reflexöverdrag till barnvagnen.
Lär dig äta bestick till Milo.
Kaffemugg med Mimmi på
Kalender - för år 2015.
2 par mjukbyxor till mig (samt 2st till som jag hittade och ska få utav mamma i julklapp, tack!). Är verkligen i behov av byxor pga den växande magen
Jeans till Rickard.
3 tröjor till mig. (samma där, har gått upp en storlek).
Underkläder & strumpor!
2 par tights.
Adventskalendrar till Milo & Rickard (jag har redan en).



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0