DAG 2 / Danmark / Legoland (Lördag 19/7)!

På lördag morgon, vaknade vi upp på Scandic hotell i Danmark för frukost buffé
 

Bilden är lånad från Google. (Men den är tagen på exakt samma frukost som vi var på)
 
 
Wow, såå himla mycket gott!!! Det fanns nybakta wienerbröd (ät så många du orkar), alla sorters skinka, leverpastejer, ostar, saltgurka samt andra delikatess gurkor, och så mycket andra pålägg du kan tänka dig. Ägg, äggröra, bacon, varmrätter, pannkakor med sylt, olika meloner, färsk ananas, plock-müsli med massa olika torkade bär (tranbär tex), olika sorters nötter, kaffe, juicer, rostbröd, olika sorter nybakat bröd.. Osv osvMUMS!
 

 
Väl på Legoland igen, började vi med Atlantis SEA LIFE! 
Kopierat från broschyren: Dyk ner i en fantastisk LEGO värld under havsytan och få en rolig upplevelse för hela familjen. Men var försiktig! Atlantis skatt vaktas av levande hajar!
 
Både undervattensbåten samt de dykande legogubbarna m.m, är byggda av lego och är i större format än oss.
 
 
En enoorm fisk!
 
 
Jag och en haj! 
 
 
Vi gick genom en lång undervattenstunnel
 
 
Stingrocka.
 
 
Dem hade japanska jättekrabbor där!
Kopierat från broschyren: CRABZILLA! Ta ett djupt andetag och gör er redo för en riktig monsterupplevelse. Danmarks största japanska jättekrabbor har kommit till Atlantis by SEA LIFE™. Och de väntar på er med två meters spännvidd mellan klorna. Ni kan sticka upp huvudet i en glaskupa och se jättekrabborna på nära håll. Vågar ni?
 
Milo är ingen fegis inte   (Felicia som är bredvid på bild).
 
 
Lånade en bild från google, för att ni ska se hur stora dem verkligen kan bli! (Tänk att möta en sådan på stranden när man är van vid dethär:
 
 
Haha
 
 
Idag drog jag med mig Milo, mamma & pappa ut med båten Fick hålla "hårt" i Milo då man inte använde flytvästar där, och det var ganska djupt + klämrisk om man skulle ramla i. Pappa kör
 
 
Felicia & Rickard körde något båt, som snurrade fort och slirade som hejjsan
(Felicia är en såndär som åker allt! Även värstingarna!).
 
 
 
 
Rickard hittade en kompis, som satt och sov + snarkade på en bänk inne på Legoland, haha.
 
 
Det fanns ganska många stoora lekplatser. Här är Milo i en av lekstugorna Mommo intill med alla shopping-kassar
 
 
En hel hamn byggd av lego.
 
 
Dem hade byggt Göta kanal i lego haha.
 
 
Med tanke på att vi gick på Legoland i 2 dagar, och inte ens hann se precis allt, så kan ni ju förstå hur mycket lego-saker det faktiskt fanns! Har endast laddat ett fåtal av alla tusen skapelser!
 
 
Pappa (Rickard) & Milo åker djungelsafari
 
 
Nästan lika stora som i verkligheten!
 
 
En hel lejonfamiljVi åkte det tåget allihopa också, och även då fick man se massa massa djur (självklart av lego)
 
 
CP-kort! Trötta & flummiga Jag & Felicia gjorde en bajs-sång, pappa står & röker, Rickard kittlar mig så jag gapskrattar, samtidigt som Milo försöker stoppa in sin hand i min mun!
Klockan är 22:30 på kvällen (man ser klockan bakom oss). Och vi står och väntar på färjan som ska ta oss från Danmark till Sverige. Vi är alla trötta efter en heldag på Legoland, och nu väntar ett X antal timmars bilresa hem! Tror vi var hemma runt 04:30 på morgonen!
 
 
Lite kärlek i solnedgången
 
 
Mommo & Milo (som myser runt i sin nya mysdräkt, som han fick av farmor & farfar på 1-årsdagen).
 
 
Sötunge vad mamma älskar dig!
 
 
På båten tittade jag på parfymer, och hittade en från märket DIESEL - Loverdose hette den, och luktade Amazing! Men gick på 500kr så vart bara att glömma! Tror ni inte min mamma vart världens gulligaste och köpte den till mig då?! Tusen tusen tusen tack världens bästa mamma! I LOVE YOU!
 
(Även Rickard fick en dyr parfym/deo, och Milo fick en Disney Cars-leksak).
Mamma
2014-08-07 @ 19:58:31

Hej. Vad glad ja blir. Och ja älskar dig också. Spelar ingen roll hur gammal du blir. Du är min favorit dotter ändå. Kram på dig.

Emilia
2014-08-08 @ 15:27:29
URL: http://emiliaflorence.se

åh fina bilder :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0