Fix i köket (Onsdag 2/4)!

Vi har ett glasbord i vardagsrummet..
Imorse när jag satt och drack mitt kaffe, fick jag se detta, haha. Han är verkligen över allt!  
(Ursäkta kladdet på bordet! En viss liten person hade precis ätit frukost Torkade av det direkt efter fotot).
 
 
Igår la jag mig redan 23:00 (rekord!), haha. Och guu vad skönt det var att vakna utvilad imorse kl 6!! Så kommer verkligen försöka fortsätta med detta nu!
Sjukt vad mycket mer man hinner med när man går upp så tidigt, samt är utvilad och har en massa energi!
Milo väckte mig klockan 6:00 imorse. Så bytte vi blöja och gick ner för att göra frukost.
Han tittar alltid på barnprogrammen på morgonen medans jag gör gröt till honom, samt dukar fram frukost
 
Direkt efter att jag gett honom satte jag igång en diskmaskin, samt började dammsuga i köket, haha. Slängde ut mattorna (hängde dem på trappräcket) och öppnade fönstren för att få in den fräscha friska morgon-doften
 
Milo tog sig en 30 minuters tupplur vid 10, och då passade jag på att dricka morgonkaffet, samt blogga i lugn och ro
Gick ut på promenad med hunden, gav Milo lite lunch och sedan fortsatte vi med köket! Tömde Milos gamla skåp (han hade ett eget köksskåp med gröt, välling, tallrikar, muggar, nappflaskor, ja you name it. Men det vart överfullt(!), så nu har jag fixat en stoor köks-låda till hans saker istället)
 
Tycker inte om gröt/välling-förpackningarna, så diskade ur praktiska förvaringsburkar att ha pulver i, istället. Likaså en till våran musli Diskade rent och fixade iordning allt!
 
Vi ska även ta tag i att barnsäkra alla köksskåp m.m. Så skrev upp vad vi behövde införskaffa (till köket nu då i första hand).
 
Älsklingen handlade på Lidl innan han kom hem.
 
Jag satte igång en tvättmaskin, samt sorterade all smuts-tvätt i olika korgar (sopsäckar), (så man lätt kan sätta igång en maskin sen).
 
Och älsklingen tog tag i och satte upp min nya krok (ett plåt-hjärta med krok) som jag fick i födelsedagspresent utav Rickards föräldrar Valde att ha den i köket/intill hallen o hänga skötväskan på, perfekt! Blev både fint, samt att vi slipper ha den ståendes på golvet o samla damm
 
När han ändå var igång, satte han även upp våra sänglampor i sovrummet, äntligen! (Köpte ju nya när vi flyttade hit, men inte fått upp dem tidigare).
 
Underbar onsdag, med många avbockningar på Att göra-listan!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0