Hämtade mamma & syster i stan (Tisdag 25/3)!

 
 
Dagens facelook.
 
 
Imorse vaknade Milo 05:20! Gör mig ingenting, då Rickard ändå är vaken då, så får han vara uppe med pappa till 06:00 (då åker han till jobbet, och dags för mig att kliva upp) 
 
Låter säkert helt sjukt.. Men jag verkligen njuter när jag kommer upp så tidigt på morgonen!
Man hinner med såå mycket mer på dagarna, och man slipper ångesten över att sova bort halva dagen!
Dock är jag alltid trött, då det är omöjligt att komma i säng före 00:00 Men jag jobbar på det

Milo lägger sig btw redan klockan 20:00 nu, och sedan sover han hela nattenUnderbart! Ammar knappt någonting längre. Blir typ en gång om dagen max, annars är det bara riktig mat som gäller
 
Fixade mig för dagen.
 
Dagens outfit:
 
Grå tunn långärmad tröja med Mimmi & Musse. Fått av mamma då hon var på Malta.
Mörkblå jeans.
 
 
Tack mamma! Älskar ju Disney! (Lägg det på minnet när du ska utomland nu i sommar) hihi.
 
 
Grå kort ull-jacka.
 
 
Svarta små tygskor.
 
 
Det vart sjukt stökigt här, såg ut som att en bomb hade slagit ner! Så jag fick panik rent ut sagt, haha. Ringde mamma och frågade om hon kunde passa Milo medans jag röjde lite snabbt här. Men pappa hade bilen. Aah! Då kom jag på att vi hämtade hem Rasmus bil från Rickards föräldrar i helgen. Och då älsklingen hade den till jobbet, betydde det att våran gråa stod här utanför

Så gav bara Milo middag + gick en promenad med hunden. Sen åkte jag desperat in till stan och hämtade upp mamma och Felicia, haha.
 
Blev dock en good räk-smörgås hemma hos mamma, innan Felicia kom hem från skolan och vi begav oss hem till mig (vid 14:30).
 
Felicia var underbar som satt och lekte med Milo, medans mamma hjälpte mig att städa lite snabbt, Tack!
 
Hade dock endast ca 1 timma på oss, innan pappa slutade jobbet och därmed hämtade upp dem igen.
 
Men på den stunden hann vi i alla fall:
Plocka upp allting från golvet.
Dammsuga nerevåningen.
Sätta igång en diskmaskin & diska resterande disk för hand.
Plocka av köksbänken + köksbordet, samt torka rent.
 
Innan dem begav sig hemåt, hann mamma även med att mata Milo, och Felicia var ute o rastade + lekte med Lucifer, medans jag gjorde rent i hallen Guld värt!
 
När Rickard kom hem tog Milo en liten tupplur, så vi fick äta i lugn och ro!
Sen hade dem dusch-dag. Dem duschar alltid på samma dag Så sitter dem och leker en stund i vattnet (vi har badkar), sen kommer jag och skrubbar Milo samt plockar upp honom för insmörjning och pyjamas. Och passar Rickard på att duscha! Blev även att klippa naglarna.
 
När Milo hade lagt sig, hade jag lovat en tjej att ta kort på en massa kläder som jag ville sälja..
Slutade med att jag rev ut i stort sett hela min garderob, haha. Såå trött på mina gamla kläder, så har tänkt att sälja av dem, och köpa nya, snygga för dem pengarna Har ju även gått upp nästan en hel storlek sedan graviditeten.. Så känns ju inte såå lockande, att gå omkring i mina gamla magtoppar haha.
Höll på och fotade ända fram till tolv-slaget! Så vart måttligt mör efteråt kan jag ju säga, hehe. Även jag hade dusch-dag, så en dusch med hårvård och insmörjning hann jag med också
En riktigt effektiv tisdag, Love!
 
Såhär brukar Milo sova, haha. Han drar ner spjälsängs-skyddet, och använder den som snutte
mormor
2014-04-03 @ 12:01:31

Gullig pussgurka. Mormor vill också ligga och krama något när hon sover, så det går lika bra med sängskydd. Man tar vad man har. Hihi




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0