Fortsättning på "Hunnit med en massa" (Söndag 13/4)!

Wii. Ännu en dag då jag/vi hunnit med massa massa här hemma 
Vi flyttade ju in här för ca 5-6 månader sedan(?) Men med en nyfödd bebis (som han var då vi flyttade) + renovering, 2 våningar osv, tar det sin tid! Har ju hund som ska rastas var 4:e timma, alla andra vanliga vardagssysslor, matlagning osv också!
Men vi kommer en liten bit framåt för varje dag som går! 
Idag hann vi som skrivet med massa! Och här kommer lite kortfattat vad som hanns med:
 
Älsklingen åkte iväg 4 timmar till garaget (mellan 9-13).
Städat och röjt en massa i sovrummet!
Röjt en massa på Milos rum!
Hängt upp/vikt in all torr tvätt.
Tvättat.
Badat Milo (och Rickard).
Älsklingen har hjälpt till hela dagen, o gjorde bland annat mellisar (mellanmål) till Milo Blev både ett antal burkar med fruktmix, samt några burkar med katrinplommonpure´
 
Skär ner olika frukter. Mixa. Häll upp i burkar. Klart!
 
 
Lagat mat.
Rensat en massa, slängt, ställt ut i ladugården, samt ställt undan i vindsförråden.
Hackat grönsaker/frukt till Kajsa (ödla/grön leguan), diskat ur hennes matskål, gett henne färskt vatten, samt duschat henne. Lika så har jag fixat med dem andra djuren (som varje dag). Casper (fågel), Wendela (katt), Lucifer (hund), Milo (apa) haha
På kvällen när alla lagt sig hoppade jag in i duschen.
Sängen 00:00.
 
Riktigt skönt att bara vara hemma en hel helg båda två, och få en massa massa gjort!
Hoppas ni också har haft en toppen-helg! Nästa helg är det påsk!
 
 

 
 
Milo med sin älskade "lilla" nalle (Lucifer).
 
 

Både Milo, Lucifer & Wendela på samma kort! Inte ofta det händer, då alla brukar vara över allt! 
 
 
I LOVE YOU!
Mamma
2014-04-22 @ 17:52:36

Hej!! I djurparken du har gillar ja mest den lilla apan. Puss på er. Hihi




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0