Fix på Milos rum (Torsdag 27/3)!

USA-dregglis, NY, fått av Milos mormor & morfar.
USA-body med texten LOVE, strl 68, fått av Milos mormor & morfar i välkommen till världen-present.
Grå mjukisbyxor, strl 68, köpta på någon klädbytardag för 5 eller 10 kronor.
(Har lagt undan dem byxorna nu, då dem blivit för korta).
 
 
 
 
Idag började jag och Milo att göra iordning på hans rum! 

Har köpt en ny stor byrå, med rejäla lådor till hans rum för ett tag sedan. Byrån är nästan lika hög som mig!

Behövdes verkligen till hans rum - lådor som slukar det mesta

 

Dessa är egentligen svindyra! Men hittade en på köp/sälj på facebook, i Ulricehamn, för endast 150kr!
 
 
Gjorde hur som helst iordning i/på den. Just nu har han sina kläder i den. Och ovanpå hade jag tänkt att han skulle ha sina pussel, plus några speciella leksaker.
 
Gjorde även iordning i hans fönster. Hatar när det hänger lösa sladdar över allt (ner från fönsterlampor m.m). Så letade fram den breda tejpen, och tejpade fast sladden längs med listen, så att den varken syns eller störs, samt att Milo inte kan rycka i den Dammade (våt torkade) fönsterbrädan osv.
 
Milos fönster. (Jättedålig bild tyvärr).
Längst till vänster: Liten byrå som Milo fick i fiskedammen på Liseberg.
Blå blomkruka med bin på, köpt på second hand då vi bodde i O-berg.
Fönsterlampa med Disney Cars på (se bild nedan).
Racerbil i trä. Den fick han av Johan & Lina i Välkommen till världen present!
Laddare till våran hemtelefon 
Nalle Puh gardiner. Köpta på second hand för 10kr.
 
 
Lamp-skärmen är köpt på köp/sälj Facebook för 30kr.
Vinröd lampfot, vart med bland lite saker som jag fick i en bortskänkes-annons från Dalum
 
 
Sen började jag diska upp alla hans plast-leksaker. (Många är ju köpta begagnade, och då känns det fräschast att diska upp dem före lek). Hann dock inte med alla på låång väg, då han har en hel del
 
 
 
Satte även på en diskmaskin, samt hunnit tvätta 2 rejäla omgångar med tvätt
 
När Milo sov middag, passade även jag på att ta det lite lugnt, genom att äta, samt lägga ut lite nya "till salu annonser".
 
Hann även med att hänga upp/vika in en hel del nytvättat tvätt i garderoberna.

Bloggade ju aldrig igår :( Men köpte bland annat en lekhage till Milo då! La ut en "sökes annons" på köp/sälj facebook, och fick en stund senare ett SMS utav Carro, att hon hade en som jag kunde få köpa!!
 
Kan ju säga att det var bland det bästa vi någonsin köpt!! Såå skönt att kunna stå och laga mat, eller diska, eller vad man nu vill göra.. Utan att behöva vara orolig för att Milo är och pillar någonstans där han inte ska vara, stoppar något i munnen eller dylikt!
Men självklart är han bara i lekhagen, endast då jag måste göra något viktigt (som exemplen ovan). Och sedan när jag städar osv så är han ju med fritt
Fick även en påse med lite blandade (vuxen/barn) kläder utav Carro! TACK älskling!
 
 
Milo i sin nya lekhage:
 
 
 
Också blev det en sväng på apoteket för att köpa salva till Milos klåda (Han har eksem som kliar i huvudet?). Men det verkade lindra med en gång efter krämen! Smörjde endast en gång onsdag kväll. Sedan dess har han inte kliat någonting Men nu har vi hemma i alla fall, ifall det skulle komma tillbaka!
Blev en som både skulle ta bort klådan, samt hjälpa till att läka "såren"/eksemen (för barn, och speciellt utvecklad för hårbotten)! Kostade egentligen 200kr, men fick den för 100(!), då det märket skulle utgå
 
 
Visste ni att vi har köpt en fågel (undulat) förresten? 
Har haft honom ett tag nu. Han heter Casper och är 6år (minst, haha)! Men dem kan bli upp till 15år eller något om jag inte missminner mig så?
Hittade honom på en bortskänkes-annons på facebook köp/sälj, haha. Eller ah, fick betala 50kr för buren, allt innehåll, mat + fågel tillsammans
Så nu letar vi efter en kompis till han! Önskar mig en blå!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0