Doktorn på BVC med Milos eksem (Onsdag 9/4)!

Jag & Milo idag.
 
 
Dagens outfit:
Turkosa jeans-leggings.
Svart kortkort ull-jacka med dragkedja.
Svarta vans med döskallar.
Skötväska på armen, haha. 
 
 
Idag hade vi fått tid till doktorn på BVC, för att kolla upp Milos kliande eksem på huvudet.
Jag pallra mig upp 06:00, gav Milo frukost, åt frukost själv, klädde på oss, fixade mig för dagen, gav Milo mellis, rastade hunden, packade.. Och sedan tog vi (jag, Milo & Lucifer) bilen in till stan vid 11.
Rickard skulle följa med till doktorn idag Så vi mötte upp honom utanför BVC, också gick vi in tillsammans.
Hade förväntat mig en manlig doktor (vilket jag alltid gör då jag hör ordet doktor). Men det var en kvinna, utländsk, med slöja, som tyvärr inte kunde svenska så bra..
 
Hon visste inte riktigt vad det kunde vara.. Men det var inte löss eller något sådant, eftersom han knappt har något hår, haha, så kunde dem inte lägga ägg där 
Min lilla flintis
 
Allergi mot hund eller katt känns det heller inte som, då han då borde fått utslag över hela kroppen, och inte bara på huvudet. Samt att ögonen borde ha kliat och varit röda, plus täppt i näsan eller dylikt, men inget sånt har han!
 
Fick i alla fall ett recept utskrivet på en stark genomskinlig salva, som vi ska smörja in eksemen med morgon och kväll i en veckas tid. Och sedan trappa ner mer och mer. Om det inte går bort utav detta, kommer vi få en ny tid, för provtagning! Alltså att vi tar en massa prover för att försöka komma fram till vad det är han reagerar på.
 
Känns dock inte så kul med denna salva. Då det står på bruksanvisningen att den inte rekommenderas för barn?! Och jag menar, det finns de barn som har sjukt mycket värre eksem än han!! Alltså hans syns knappt! Och det kliar bara lite på kvällen samt när han blir varm! Precis som att det vore svamp eller något i stället?!
Men jag får väl prova med denna 1 vecka i alla fall
 
(Uppdate den 18/4: Räckte med att jag smörjde med salvan två gånger! Sen försvann eksemen helt, och han har inte haft besvär på en hel vecka!).
 
 
Efter läkaren åkte älsklingen tillbaka till jobbet, och jag, Milo & Lucifer åkte hem till "mormor & moster" och hälsade på Våra hyresvärdar var ju som sagt hemma hos oss och målade om trappan, så lika bra att hålla sig borta tills det torkat!
 
Little sister.
 
 
Det blev fika (smörgås & kladdkaka med grädde), middag lite senare (ris, kött & sås), prat osv, ända tills Rickard slutade jobbet. Då kom han förbi och hämtade upp oss, också åkte vi till Maxi för att handa lite mat, samt hämta ut Lillemans salva på apoteket.
 
Väl hemma hos oss vid 19:30 vart vi trötta allihopa, så blev bara att göra iordning för kvällen (promenad för att rasta hunden, ge Milo kvällsmat, laga middag, äta osv) och sedan hoppa i säng. Somnade redan vid 21:30

Imorgon är det tillbaks till vardagssysslorna igen! Kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0