IKEA i Jönköping med älsklingen & Milo (Söndag 1/9)!

Idag åkte jag, älsklingen och Milo till Jönköping :) <3
Tänkte kolla på lite saker till nya huset.
 
Bland annat har vi ingen klädgarderob {eller klädförvaring över huvud taget}. Då dem vi har nu är inbyggda i väggen och tillhör dethär huset. När vi bodde i lägenheten ingick också klädgarderob, och när vi bodde i huset i O, fanns det också ett antal klädgarderober inbyggda, så vi har lixom aldrig behövt köpa det innan.
Sedan vart jag på jakt efter en bokhylla till Milos rum, då han vart i behov av förvaring. m.m.
 
Började med att gå in på Jysk, då älsklingen hade hittat en garderob där som han kunde tänka sig till sina kläder.
Dock var den slutsåld, men istället hittade jag just den bokhyllan jag drömde om till Milos rum, på "REA-avdelningen"! :'D Och då den fanns på lager, slog vi till direkt! :D
 
Blev denna:
 
Ordinarie pris: 1000kr. Jag betalade: 600kr! :D
Perfekt till hans rum! Tänker mig typ sällskapsspel och gossedjur på rad allra längst upp, sedan prydnadssaker/småprylar och andra saker som man är rädd om, i hyllorna längst upp {så han inte når dem}.
I mitten kan man ha typ böcker osv. Och allra längst ner vill jag ha boxar, där han kan ha duplo och andra leksaker, som han lätt kan nå själv :)
Ordning & reda! <3
 
 
Efter Jysk blev det en sväng in på Rusta, för att kika på tapeter. Sedan vidare till ÖB, och slutligen IKEA.
Hittade en klädgarderob som jag kunde tänka mig, men kartongen var för stor för att få in i bilen.. Så vi ska förhoppningsvis åka dit om 2 veckor igen, och köpa den då.
 
Men blev i alla fall 2st klädstänger:
 
2st klädstänger med skoställ nedtill, 129kr styck.
 
 
2st sänglampor {de vi har ovanför våran säng nu har gått sönder} {knapparna glappar}! 49kr styck.

 
2 stycken {förvaring till några av mina skor}. 39kr styck.
 
 
"Avslutade" med middag på IKEA, mums! Vart en riktigt bra dag med mina 2 prinsar <3

 
Lite bilder tagna 15 augusti:
 
Milo 5 veckor & 2 dagar.
Mössa Sötnos{Köpt på Dollar store}.
Blå body med text {Fått av Milos mormor & morfar}.
Svarta byxor {Ullared}.
 
 
Väntar på att pappa ska starta grillen i mammas famn <3
 
 
I'm the Super man! ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0