IKEA med älsklingen, Milo & Lucifer! / Hälsade på Milos farmor & farfar + gammel-farmor! (Lördag 24/11)!

Hej hopp! :)
 
Idag åkte vi till IKEA i Jönköping, då älsklingen skulle köpa en motor till sin bil, som han hittat i en annons på blocket.
Han skulle titta på motorn i Avesta(?), en timma bortanför Jönköping!
Men man vart "tvungen" att åka genom Jönköping på dit och hem- vägen, så då tänkte vi passa på att gå in på IKEA när vi ändå passerade.
 
Åkte till Avesta(?) 9:30 hemifrån. Jag och Milo klev aldrig ur bilen då älsklingen köpte motorn, då det gick så snabbt {ett herrans krångel med bilbarnsstolen}. På tillbakavägen stannade vi på IKEA. Vi vart där 15:00!! Alltså satt vi i bilen i 5,5 timma, innan vi sträckte på benen för första gången!! {Vi har ju längre till Jönköping, nu när vi har flyttat också. Dock har vi närmare till Borås osv, och exakt lika långt till Ulricehamn som till Falköping! Så dit brukar vi numera åka och handla {vilket är mycket roligareosv! :D Så inte bara nackdelar ;) }.
Hur som helst, kan ju säga att Milo tröttnade ganska rejält på att åka i bilen under den sträckan! {Sen skulle vi ju hem också ;p }. Så vart väl kanske inte den mest lugnaste och romantiskaste resan, med en gallskrikande bebis i baksätet ;p hehe. {Han sitter i baksätet med mig}. {Fick stanna ett EX antal gånger, för att ta upp och försöka lugna honom}.
 
Jaja. Väl framme på A6 började vi med att äta! Hade tänkt äta pizza & pasta buffe, som vi såg att dem hade sist :D Tror ni inte dem hade lagt ner den restaurangen då eller? Suck! Så det fick bli gamla hederliga donken istället :p
Provade "veckans nyhet". {De kör med en ny hamburgare för varje vecka i 5 veckor}. Denna vecka vart det MC cheese deluxe. :)
 
 
Milo fick en egen stol :) Också fick han ett sugrör att sysselsätta sig med ^^ 
Ser ut som att vi har klätt honom jättevarmt! Men nej, luvan hade han på sig, för att vi precis kommit innanför dörren! - Kom in, satte ner honom, tog kortet, tog av honom jackan! - Filten har han inte ens på sig, utan den ligger i hopknycklad som stöd-  för att han inte skulle sitta dumt i den stora stolen!}.
 
 
Pappa och Milo på McDonalds :)
 
 
 
Is-kall kväll, också ska man hoppa in och sätta sig i en okörd kall bil. Brr! På med värmen! ;)
 
Jag och Milo i baksätet :p
Han fick leka med giraffen "Baby on board" som annars hänger på bilrutan {den fick jag i födelsedagspresent, att ge till bebisen {Milo ;) }, när jag väntade honom, utav Milos farmor & farfar}. :)
Filten hade ja när jag var bebis! ;) Så den har gått i arv kan man säga, haha. {Det är en sådan som vi alltid har liggandes i bilen, ifall man glömmer att ta med sig en när man åker ut, eller behöver en extra!} :)
Kom ihåg till mig själv: Lägg ut lite leksaker i bilen!
 
 
Hittade en hel del på IKEA faktiskt :)
 
Inköpslistan:
*2st lagerhyllor.
 
 
 
 
 
 
 
 
{i stället för klädgarderober, hehe}. Då vi {jag} har endel kläder, behöver jag hyllor till linnen, tishor, shorts, kjolar.. Ja, sådant som inte går att hänga upp helt enkelt! Och då räcker inte en klädgarderob med typ 2-3 hyllor långt! {Om man inte köper en enorm för flera tusen, men det har vi varken plats eller råd med}. Så dessa, med hela 10st låånga hyllor, får duga tills vidare! Funderar på att hänga ett lakan eller något över bara, så man slipper dammiga kläder! Endast 129kr styck.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
*Diskställ {hade inget innan, och ville gärna ha ett - till sådant som jag diskar för hand}. Fick bli ett i plast, då det var billigast, och duger alldeles utmärkt! Vitt och fräscht! 19kr.
*Stång till duschdraperiet.
*Skohorn {vårat gamla hade gått sönder}, 10kr.
*Glödlampor.
*2st jättestora blockljus. Kampanj för dig med IKEA-kort, endast 10kr st.
*Glögg, 19kr.
 
På hemvägen skulle älsklingen förbi sina föräldrar för att göra något.. Så då passade vi på att gå in en stund o hälsa på :) Även Rickards mormor vart där :)
 
Fick med mig en jättefin lampa + gardinstänger hem {Rickard fick en varm vinterjacka + nya gummistövlar} :) Tusen tack! :) Bild kommer så fort jag bestämt mig för vart jag vill ha den! <3
 
 
Kram Zandra
 
Ps, jag funderar på att göra en önskelista på min blogg. Alltså skriva en önskelista för både mig, Milo & Rickard, på lite saker som vi önskar oss i julklapp + visa bilder på sakerna {och tips på vilka affärer som säljer dem}! Vilket gör det lättare att veta vad man menar.
Exempel: Detta klädesplagg från Kappahl är en stor favorit {också en bild}.
 
Skulle detta uppskattas? :)
mamma
2013-11-25 @ 09:30:22

Hej det är inte nödvändigt för oss. Det är lättare att ni skriver vad ni inte behöver. Hihi kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0