Tisdag 14/5! + Inlägg: Påsk-middag hos svärföräldrarna (Fredag 29/3)!

Kom upp 11 idag.. Klädde på mig, åt frukost + bloggade medans.
Satte igång en tvättmaskin och bockade av alla veckans använda kläder.. Det som skulle i tvätt slängde jag i tvätt osv. Tar sin lilla tid när man byter kläder varje dag, och på kvällen när man är trött och bara vill sova- slänger allt i den växande klädhögen 
Hängde upp och vek in all torr tvätt :) Så ringde MVC och frågade om jag kunde komma klockan 9 nästa onsdag istället {hade tid 15:30 egentligen}, för våran barnmorska skulle på kurs.
Då måste jag ringa och boka tid på laboratoriet igen, runt den tiden också..
 
Fikade och såg då att jag fått svar på mitt mejl {angående reklam-jobbet}. Så svarade på det med en gång. Sen hade jag även fått ett annat mejl där det stod att dem försökt skicka paket till mig, men det inte kommit fram.. Gah, jag blir så trött!
 
Vek in dem sista torra handdukarna, sängkläderna, gardinerna, dukarna osv. Och sedan ställde jag mig o skalade potatis, skar dem i klyftor, och gjorde egna klyftpotatisar till middag :) Ost-snitsel till det.
 
Fick äta själv idag igen.. Suck! Idag kom älsklingen hem vid 21:00.. Då han först vart på CD-jobbet 06:50-16:15, sedan åkte han direkt till husbilsjobbet till 18:30, och då åkte han direkt upp till Mösseberg, då han skulle ha hand om tipspromenaden där, tillsammans med tonår.
 
Kikade runt lite på datan medans jag åt.. Sökte efter lite nya bloggar, som skriver om just det ämnet som intresserar mig mest just nu.
Tog sin lilla tid, men kände att jag faktiskt mådde såå mycket bättre rent psykiskt efter att ha hittat dessa. Då man direkt kände- klarar DEM, klarar JAG! ;) haha.
 
När älsklingen kom hem vid 21:00, pratade vi en liten stund medans han åt <3
och sedan hjälpte han mig att sätta upp en spegel innan han kröp ner i sängen :) Jag har ju alla mina kläder i sovrummet.. Eller ah, inte precis alla men {har ju en dubbel-klädstång i barnrummet tex}.. Men står där inne när jag klär på mig/provar kläder osv! Nackdelen är bara att det inte finns någon helkroppsspegel där, så man ser hur man ser ut när man klätt sig ;) Kom då på att jag har en vit, som vi hade i hallen i lägenheten.. Så letade fram den, också fick älsklingen hjälpa mig att sätta upp den :) <3
 
Annars då..
{Gravid vecka 31+3}.
Har varit en ganska jobbig dag.. Kan knappt varken gå eller stå, då det trycker på som sjutton + bränner lite mellan benen! Känns som ungen hänger utanför med huvudet ibland, haha. Har haft det så i en hel vecka idag! Men pallar inte att ringa om det, för då upptäcker dem säkert att min livmodertapp är för kort eller något, och jag endast får ligga ner och vila resten av graviditeten! Och det skrämmer mig något fruktansvärt, haha, för har så sjuukt mycket att göra, så dem orden existerar liksom inte i min värld!!
Så försöker gå lugnt och sakta {går i och för sig inte att göra så mycket annat, då det är obehagligt som sjutton att ens gå}, göra alla sysslor lugnt och försiktigt, och hoppas på att det går över......
 

 
Inlägg:
Dessa kort är tagna innan vi åkte på påsk-middag hos svärföräldrarna (Fredag 29/3):
 
 
Här var jag gravid i vecka 25+0.
 
 
Kunde fortfarande pressa in mig i mina ull-kappor osv {vilket jag inte kan nu kan jag ju säga ;p }.
Även dem jeansen är försmå nu {var dock precis på gränsen att jag kom i dem där} , även fast det är resår i midjan på dem!
 
 
Klackskor är väl heller inget man trippar runt i direkt ;p {Dock endast engångsföreteelse där, då det skulle vara lite extra fint}.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0