Second hand i Skara med älsklingen (Fredag 24/5)!

Idag kom älsklingen hem direkt efter första jobbet! :) Och eftersom det är fredag, slutar dem redan kvart i två! :)

Så fort han kom hem, lagade vi snabbt lite mat tillsammans <3 - Makaroner & fiskpinnar.

 

Och sedan begav vi oss faktiskt till Skara! :D <3 {Bara för att han jobbat så himla mycket det senaste {hemma nio varje kväll typ}, så då skulle vi hitta på något kul tillsammans idag! :) }.

 

Och ni som känner mig kan ju gissa vad jag ville göra i Skara? ;D

Självklart är det rätta svaret- Second hand <3 Och detta var vad som fick följa med mig hem idag:

 

En lite tunnare åkpåse till vagnen :) 10kr.
 
 
Varm & mysig fleesoverall i storlek 62/68, så den blir perfekt till den lite kallare årstiden! :) Jag vet att den är rosa, haha, men när den endast kostade 25kr, kände jag att- jag får passa på!
 
 
En grå luvtröja med dragkedja till liten :) Jag går ju själv ofta i min, och så sött när man matchar^^
Också i en lite större storlek.. 62 om jag inte missminner mig(?).
 
 
Denhär bodyn var stor {storlek 68}. Men tyckte den var så himla fin, så köpte den ändå! 10kr.
 
 
2st kortärmade sparkdräkter till sommarens varmaste dagar. 10kr st.
 
 
Ett par ljusblå-randiga byxor till allra första tiden. Storlek 50. 10kr.
 
Plommonfärgad morgonrock till mig :) {Den är sådär super-mjuk & gosig <3 }. Har en sådan svart sen innan, och bor bokstavligt talat i den(!), så kul att kunna variera färg ibland! ;) 15kr.
 
 
Efter second hand, blev det snabbt vidare till ett av Skaras apotek {då det stängde inom 10 minuter}. Jag hade nämligen en Gratis babybox att hämta ut, på ett apotek som var med i apoteksgruppen! Kikade runt på datan, och upptäckte då att varken Skövde eller Falköping tex, hade något apotek som var med där! Men hittade ett i Skara {dock inte det i centrum som vi brukar åka till, utan detta låg lite utanför, mot min förra skola Uddetorp, som ligger på landet}! ;p
Tur att jag har min älskling som bara tittar snabbt på kartan, slänger undan den, och sedan kör rätt på en gång ändå! ;)
 
Jag fick min babybox :D och detta var vad som fanns där i:
 
Längst upp till vänster:
Broschyrer om bland annat huden {blöjutslag osv}, bad & hygien m.m.
Rabattkuponger.
Prov på salva.
Självlysande nappar från Philips AVENT. {Perfekt på natten när det är mörkt, och den ligger "någonstans" i sängen ;) }.
En pysventil vid gasbesvär.
2st bubbelbad.
Tidningarna: Pappa och Föräldrar & barn {2st nummer}.
En bok om graviditet & första tiden.
 
 
Sist åkte vi till Coop Forum och handlade lite mat och andra nödvändigheter :) 
Underbar dag med min älskling med andra ord <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0