Grillning med älsklingen & familjen hemma hos oss (Söndag 5/5)!

Söndag, och jag brukar ju alltid åka till familjen denna dag, för dusch osv. Men är så himla mycket just nu, så måste verkligen vara hemma och ta tag i allt! Något som var extra roligt, var att dem kom hit istället! :) Vi grillade tillsammans både jag, älsklingen, mamma, pappa och syster :) För äta måste man ju ändå! ;) Men innan dem kom, blev det frukost + bloggning medans. Duscha och göra sig fräsch <3 m.m.
 
Kollade även upp 2 saker på internet.. Det första var om vilka våtservetter {till bebisens blöjbyten} som är bra respektive dåliga.. Och som jag misstänkte.. Dem jag köpt + dem jag har tänkt att köpa framöver {för trodde dem verkligen var bra}! Innehöll en massa onödiga kemikalier o grejjer, som kan ge barnet allergi, nässelutslag osv. Bland annat dyra märken som natusan osv, innehöll flest skadliga ämnen! :o Medans bland annat Libero och Eldorados toppade listan bland minst skadliga! Så kommer lätt köpa Eldorados våtservetter framöver! :)

För att kolla flera märken, hittar ni testet HÄR.
 
 
Jag tänker i alla fall inte använda dem jag köpt på mitt barn {dem är inte med på bild här ovan}! Då jag vet hur det känns att ha klåda på kroppen {lider själv av det}! Och dem som inte kan klia tillbaka heller <3 Sen vill jag inte att mitt barn ska utveckla allergi heller, så försöker undvika det så gott jag kan! <3
Blev dock lite besviken, eftersom jag lagt ut pengar på dessa våtservetter.. Men så kom jag på att mamma & pappa köper våtservetter till händerna, som dem har i deras bil, när dem är ute, och man blir kladdig efter mat osv. Dem passar ju exakt lika bra till det, så frågade om dem hade lust att köpa 142st {är ju 72st servetter i varje paket}, för endast 12kr, och då var dem snälla och gjorde det! :D <3
 
Jaja.. Det andra jag kollade upp var..
Köpte ju en fet body butter i doften cocos & persika, till magen, när vi var på Ullared förra lördagen.
Magen blir torr efter bad, man kan få klåda på magen + bristningar! Men OM man smörjer in magen med en fet kräm, har jag hört att huden blir mjuk och elastisk, så man slipper onödiga bristningar, och klåda pga torr hud! DOCK var det även här som jag misstänkte.. Krämen som du smörjer in på magen- tränger in i huden- och förs vidare till barnet! Alltså både parfym och kemikalier.. Även detta kunde skapa allergiska reaktioner osv hos barnet. Såå, kommer inte använda den på magen något mer! Utan det får helt enkelt bli min dyra bodylotion, som jag köper på apoteket :/ {Har bara den på utsatta hud-partier på min kropp, alltså där jag lider av klåda}. Den är parfymfri och allergi-testad, men dyr! Men men, vad gör man inte för magen <3 
 
Innan både älsklingen och familjen kom vid 13:30, blev det även en liten fika + sätta igång en diskmaskin.
 
Grillade karré´, godaste potatissalladen till det. Sen hade mamma med sig majskolvar som vi grillade efteråt.
 
Censurerade mamma då hon gjorde fulaste minen {var ej beredd}, haha.
 
 
Lillasyster gungar i bakgrunden.
 
 
Blev en massa gjort i trädgården även idag! Och såå mycket trevligare med sällskap! :)
Jag och mamma planterade dem sista penseerna, krattade upp löv och rensade lite ogräs i lilla rabatten vid uteplatsen. Älsklingen och pappa beskärde träd och plockade upp grenar från tomten :)
 
Älsklingen uppe i ett av träden och beskär.
 
 
Tarzan? ;)
 
 
Vid 17:30 åkte dem hem och vi gick in. Har inte mått så bra sedan dess.. Har inte känt av bebis på länge.. Blir så orolig! <3 Och då jag åt en förbjuden gravid-sak igår, vart jag ännu mera orolig att det hänt bebis något pga det! :( {Uppdate: bebis mår jättebra! <3 }. Försökte ändå att skära upp grönsaker/frukt till Kajsa, duscha henne + fixa luftfuktigheten. Sen behövde jag äta något igen, men mådde illa, så lättare sagt än gjort! Nu har jag i alla fall pillat i mig mat samtidigt som jag bloggat och avrapporterat {jobb} {fick hjälp av älsklingen, tack! <3<3<3}. Nu är klockan 23:15.. Blir att borsta tänderna och sedan krypa ner i sängen. Hoppas jag mår bra imorgon igen! Kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0