Fix i kommande barnrummet m.m. (Onsdag 23/1)!

Imorse vaknade jag av mig själv samtidigt som älsklingen {06:00}! Och eftersom jag sovit "tillräckligt", gick jag upp {dödstrött}. Men hade jag legat kvar hade jag somnat om och kommit upp alldeles försent!!
Åt frukost + tävlade medans.
 
Sen satte jag igång i det lilla rummet, som ska bli barnrum sen! :)
Har typ haft det som förråd hittills.. Där inne står alla flyttkartonger som inte blivit uppackade än, skrivbord/kontorsgrejjer, sminkbord, byråer, övriga prylar osv.
 
Har gjort fint i fönstret i lilla rummet. Hängt upp vita spetsgardiner, ställt upp bokstäverna {Lycka} som jag fick i julklapp utav Rickards föräldrar, ringlat äkta torkade rosor mellan ordet, ställt en vit porslins-ängel i vänstra hörnet, och en vinröd {matchar rosorna} fönsterlampa i högra {syns inte på bilden, men den är ny- från farmor <3 }. {Kort på lampan kommer}.
 
 
Hittade en "tavla" med rosa rosor.. Passade bra i lilla rummet, eftersom vi har rosa rosor på tapeten också :)
 
 
Hittade ännu en tavla med rosor.. Mamma sa att det vart mormors(?) :)  Den passade bäst intill de blommiga gardinerna i tvättstugan :)
 
 
Fått en vägg-almanacka för 2013 på posten.. Den satte jag upp på skafferi-dörren. {Vi har ett såntdär skafferi som man går in i}. Det får bli våran gemensamma kalender, där vi skriver upp saker som båda måste komma ihåg. Kan tex vara: denna helgen är Rickard i Stockholm fre/lör/sön osv. Har även börjat sätta "kom ihåg-lappar" på denna dörr! :)
 
 
Nu har jag och älsklingen burit ut skrivbordet "kontoret", och ställt det i storarummet. Blev verkligen jättebra, då "kontoret" har fått en egen liten hörna, gömd- så man slipper se alla papper/räkningar osv hela tiden!
Och lilla rummet blev istället jättestort nu när allt sådant försvinner! :) {kort kommer när rummet är färdigt}.
 
Fikade + bloggade medans. Fortsatte i lilla rummet. Lagade middag {14.30}- spagetti & lax. Fortsatte i rummet. Bakade {18.00}- äppelpaj med vaniljsås, mums. Sen kom älsk hem och då tog jag kväll. Tävlade lite och sedan blev det sängen 22.30.
Vart en riktigt bra dag idag faktiskt :) Kom upp tidigt och hunnit med mycket! Hoppas eran onsdag varit minst lika bra! :) Kram 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0