Feber & magsjuka dem första dagarna på 2013!

Nyårsafton 31/12-2012.
 
 
Hej!
 
Så var det ett nytt år, en ny månad och en ny vecka. Det kunde ju ha börjat bättre.. Tisdag och onsdag låg jag i feber.. Och på onsdag eftermiddag fick jag även någon magsjuka på det.. Den höll i sig till fredag natt. Idag {lördag} hoppas jag den är borta! {har precis kommit upp, så vet ju inte hur jag kommer att må senare under dagen}. Har sovit hos mamma hela veckan {tisdag natt - fredag}. Vill gärna vara där när jag inte mår bra..
 

Här hemma är så kallt {har inte riktigt vant mig vid kylan vi har här i huset på landet ännu, och kommit på hur jag ska klä mig för att kunna leva "ett normalt liv"}. {termo är för klumpigt inomhus, långkalsonger & lager på lager gör att min hud inte kan andas- så jag har fått rejäla utslag som kliar så jag blir galen! Osv. Det är ju sådant man lär sig med tiden, vad som känns bra och funkar. Omöjligt att veta innan man har "smakat" på det} - men hos familjen är det så varmt och skönt, precis som jag är van vid, vilket är skönt när man är sjuk och inte "orkar kämpa" för att få upp värmen.
 
Här måste vi elda och slänga in ved var 10:e minut också, så råkar man somna eller inte orkar gå upp ur sängen hela tiden, så sjunker temperaturen till utomhus-temperatur typ här inne! Vilket inte är så kul när man fryser så man skakar utav febern. Hemma hos dem kan man slappna av och det är okej att somna, utan att behöva vakna med istappar i rummet..
 
Har inte haft någon matlust alls dessa dagar, och maten här hemma som jag annars tycker om, fick bara magen att vända sig. Hos familjen finns annan mat än vad vi har = variation, och då är det lättare att få ner något iallafall..
 
Sen orkar jag inte laga mat när jag inte mår bra, och Rickard är inte hemma så han kan inte laga mat åt mig. Så då är det också så obeskrivligt skönt att vara hos mamma, för då vet man att man får mat, också får man sällskap när man äter också, vilket också gör det lättare att äta.
 
Sen ser det förjäkligt ut här, eftersom jag har varit sjuk sen vi flyttade in i stort sett, så har vi inte hunnit få iordning här än. Det skapar en otrolig stress, och jag känner hela tiden att jag måste få iordning här. HATAR när det är stökigt och oreda! Jag kan lixom inte koppla av och vila, så jag blir frisk igen. När jag är hos dem kan jag inte städa här, och jag ser inte skiten som gör att jag känner press, så jag liksom flyr från verkligheten en stund, och bara kan fokusera på att vila, så jag blir frisk någongång!
 
Sen har jag sällskap och någon att prata med, så jag slipper tänka på allt jobbigt..
 

Hoppas eran start på det nya året har varit bättre!
Ps, mitt nyårslöfte 2013 är att börja blogga dagligen igen. Jag känner att jag mår bättre utav att skriva av mig.. Om inte ännu mer när jag mår dåligt! Det är som terapi, man skriver ner sina känslor och sedan fastnar dem där, och lämnar en! Att vem som helst i hela världen kan läsa gör mig inte ett dugg, det känns bara bra att någon där ute kanske läser och känner igen sig, någon som faktiskt "lyssnar" på det man har att säga. Man kan få tips och råd utav andra, som man annars aldrig skulle ha fått kontakt med :)
Anledningen till att jag inte bloggat dessa första dagar, är för att familjen inte har något internet. Men nu är jag som skrivet hemma igen. Så vi hörs lite senare! :) Kram
Nathalie Ekström
2013-01-06 @ 19:57:44
URL: http://naathalieekstrom.blogg.se

Hej! Nu har jag en dagens-blogg tävling på bloggen.
Kika gärna in och anmäl dig till tävlingen här: http://naathalieekstrom.blogg.se/2013/january/tavling-dagens-blogg.html#comment
Kram!

aschmanda
2013-01-08 @ 02:45:45
URL: http://aschmandas.devote.se

inte alls kul :s Krya på dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0