Ny vagn + Second hand i Skara (Tisdag 26/11)!

God morgon, önskar Milo! ;)
 
 
Idag skulle ju vi åka till Skara, för att kolla på barnvagn {hittade en på blocket.se} + gå på second hand innan! :D
Tänkte att jag & Milo kunde passa på att, träffa "mormor" och "moster" innan ;) Så vi åkte till stan redan runt 14:30.
 
Tog med mig min matlåda dit {lagar alltid mat kvällen innan, så det bara är att värma på dagen när man blir hungrig}. Till efterrätt blev det en glass {88:a}.
 
 
Milo fick 2 saker utav Felicia, som hon inte ville ha längre:
{Uppskattas verkligen!!} <3
 
Ett piano med massa figurer på, som låter och spelar olika låtar! :D
 
 
Ett rött piano med mikrofon! Även den spelar en massa trudelutter :D
 
 
Sen kom "morfar" hem från jobbet och lekte lite med Milo :)
 
 
16:15 slutade älsklingen och då far vi vidare mot Skara och second hand! :D <3
Detta hittade jag idag:
 
 
En röd luvtröja med dragkedja,
med Sylvester (katten i Snurre Sprätt) på, till mig! :)
Är inne i någon period nu, då jag är helt galen i kläder & prylar - med Disney-figurer och andra tecknade figurer på! <3 Det kan vara allt från muggar, till skor, till ljus, till små leksaks-figurer! <3 Några av favoriterna är tex: Mimmi Pigg, Marie i Aristocats, Tingeling, Disney Princess, Cars, Alfons, Musse Pigg osv. Sedan älskar jag mycket & starka färger + mönster, så denna tröja föll mig helt i smaken med sin klar-röda färg, hihi.
Ser ut som att den är sliten(!), men det ska vara så! Trycket är gjort så att det ska se slitet ut! 15kr.
 
 
Spiderman-tröja till Milo. Det är storlek 110 på den, så det kommer att dröja innan han kan ha den.. Jag köpte den för att jag gillar den! Spiderman har varit aktuell i så många år nu (har ju typ varit inne sen serien släpptes på FoxKids år 1994!), att jag inte tror att det är heelt ute när han väl kan ha den!
Kommer ihåg att jag slängde massvis utav Nalle Puh-saker osv när jag var liten, för trodde absolut inte att det skulle vara populärt även när mina barn växte upp! Men se - nu ångrar jag, att jag inte sparade dem! Hade varit huur sött som helst på hans barnrum nu! Och visst, man kan köpa nytt! Men jag har inte lust att ge typ 500kr för en liten pryl, bara för att den har Nalle Puh på sig, när jag redan haft en sådan - men slängt den!
Och skulle Spiderman mot all förmodan vara Opopulär om något år, ja, då får han väl bara ha den här hemma då, i värsta fall slänga den! Gav endast 10kr för den så! Inget att diskutera egentligen ;p
 
Jag passar på när jag hittar saker jag gillar - för en jättebillig peng, för annars kommer jag ångra mig när det väl är dags för den storleken sen! ;p
Som för ett tag sedan då vi var på second hand, då hittade jag jättefina bodysar i storlek 68. Rickard sa att jag inte skulle köpa dem, för det var länge kvar tills han kunde ha dem (då hade han storlek 56).. Så jag skippade det, men köpte en i alla fall (hans Bamse-body, som är favoriten här hemma). Och kan ju säga att jag ångrar mig som sjutton för att jag inte köpte dem andra också, nu när han har storlek 68!!
 
Och nej, man kan inte spara på ALLT! Jag sparar bara på saker jag tycker om! Och oftast hinner inte smaken förändras vidare mycket på något år! Gillar fortfarande rosa, grönt, alla Disney-klassikerna osv, som jag gjort dem senaste 10 åren typ!
Sparade tex massvis utav saker från min lillasyster som är 7år, och det är GULD värt nu, då vi slapp köpa spjälsäng, kläder, leksaker, ja, you name it! Och det som vi vill ha nytt - köper vi bara nytt?!
Sedan har han förvaring högst upp på sin våningssäng (till försmå vs förstora kläder osv) + en helt egen stoor vind på sitt rum (för saker som inte är så ömtåliga, skulle aldrig lägga undan kläder på vinden tex), men så det är inget som tar onödigt med plats heller! :) (Alla våra rum har en egen vind).
 
 
Bok; Disney - Tarzan! :)
Älskar Disneys böcker, som ni kanske redan vet Då dem har så underbara bilder! <3
Milo har redan några stycken (bland annat Pinocchio, Aladdin, Hercules med flera), men skulle vilja ha alla! <3 :) 5kr.
 
 
Bok; Disney - Monsters, INC.
Också från Disney, dock inte i samma "serie" som tex Tarzan-boken. Denna är mindre i storleken (en mellanstor bok, Tarzan osv är jättestora). Sedan har den inte lika klara bilder och färger :/ Men gillar den ändå!^^ 5kr.
 
Längtar tills man kan börja läsa God natt-sagor för Milo! Hoppas på att denna blir en favorit, med snälla monster som bor under sängen och i garderoben ;)
 
 
Blå gardin-kappa med Nalle Puh på, till Milos rum :) Dock är denna lite för liten (går att ha, men det syns ju att den är lite för kort) (han har ett jättestort fönster), så letar fortfarande efter söta barn-gardiner! 10kr.
 
 
Vit mugg med svart insida + texten Coffee.
Älskar muggar med text som; Coffee eller Tea <3 (Har 4st olika sedan innan). 5kr.
 
 
En mellanstor tomte med stjärn-hål (där ljuset lyser igenom).
(Önskar mig en sådan stor tomte också, så fina)! :) 10kr.
 
 
Efter second hand, åkte vi som sagt och tittade på (+ köpte) barnvagnen! :D
 
Nya vagnen! <3
 
 
Avslutade sedan dagen med att handla matCity Gross :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0