BVC (Onsdag 21/8)!

Imorse sov Milo ända till 11:40, innan han ville gå upp för dagen. Fast han är så liten, sover han oftast hela nätterna {vaknar endast då det är matdags, men somnar sedan relativt fort om igen, efter en stund i famnen} :) Dock sover han i stort sett ingenting på dagarna längre :/ {Om vi inte åker i bilen / besöker någon}.
Vi brukar gå och lägga oss runt 01:00, och efter det sover han bra {tidigare vill han inte sova}!
Sedan sover vi båda tills han säger till att det är dags att kliva upp för dagen {oftast mellan 9-12 nu för tiden} :)
Och jag som trodde att jag äntligen skulle få ordning på min dygnsrytm, och komma upp i tid på mornarna nu när vi fått barn! Också får jag en son som är lika morgontrött som sin mor, haha. Fast detta kan ju ändras, så! :p
 
Idag har han däremot varit förvånansvärt duktig på dagen :) <3 Jag har kunnat lägga honom i sängen tex, medans jag snabbt sminkade mig & fixade håret, och han skrek ingenting, utan låg där och babblade för sig själv :) <3 Klädde på oss gjorde vi samtidigt ;)
 
Dagens outfit Milo:
 
Vit nalle-body med grön/blå-randig ärm. NY {fått av Carro}.
Brun/vit-randiga byxor.
Ljusblå dregglis med bin på {fått av Milos farmor & farfar}.
 
 
Blev en snabb middag {matlådan med kyckling & bacon-pajen från igår}, packade, ammade, fixade med hunden osv, och sedan lastade jag in bilbarnstolen i bilen också begav vi oss in till stan, för att hämta upp älsklingen :) <3
 
BVC stod nämligen på schemat idag. Älsklingen ville vara med, så självklart fick han det <3 och tog ledigt från jobbet i 45 minuter. Men nästa gång åker nog jag och Milo själva, då det endast är mätning och vägning i stort sett.

Milo idag (6 veckor & 1 dag gammal):
Vikt: 4982 gram {Födelsevikt: 3970 gram}.
Längd: 56,5
Han hade alltså gått upp ca 700 gram på endast 3 veckor, då han sist vägde 4296 gram :)

Efter BVC skulle älsklingen på hobbyn.. Jag tänkte inte på att jag hade bilen idag, så jag hade lovat mamma att komma förbi efteråt, och vänta där tills han slutat. Sedan kom jag på att jag hade ju bilen, och faktiskt kunde åka hem när som helst, haha. Men tänkte att nu hade jag ju sagt att jag skulle komma, så då fick jag väl vara snäll och göra det också
 
Väl hos familjen bjöd dem på mat, kött-"gryta", med ris till :9
Vid 18:00 eller nåt kom älsk, så fick han också mat :)
 
Sen skulle dem åka och handla mat.. Jag kollade igenom veckans reklamblad och kom på att jag ville åka till Lidl, då dem hade kampanjen:
Om du handlar andra varor för minst 300kr, får du köpa ett paket blöjor för endast 20kr {ordinarie pris 69,90kr}!
 
Så det slutade med att jag & Milo åkte med mamma, pappa & Felicia och handlade på Lidl, och älsklingen åkte en snabb sväng förbi Willys bara {för att köpa välling och lite så}, innan han åkte hem för vila <3
 
Väl vid kassan hade dem köpt så pass mycket att det gick på över 300kr och mer därtill. Så då gjorde vi så att jag fick några av deras varor då jag skulle betala {var endast ett erbjudande per hushåll}, så att jag också kom upp i över 300kr, vilket gjorde att jag kunde köpa 2 paket blöjor för endast 20kr st! :D
 
Hem, och bara att ställa sig och laga middag {till morgondagens matlådor}, trots att klockan var halv tio! Znark!
Satte igång nattens tvättmaskin, {en ny grå fleeströja typ med Alfons på till Milo, som skulle tvättas separat första gången} och hoppade sedan i säng runt 23:30(?).
God natt! :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0