Möblerat om i storarum/sovrum (Måndag 22/4)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
 
 
Upp 10:30 {tidigare än igår i alla fall}!
Klädde på mig {glömde ta ett dagens outfit-kort}, men hade i alla fall på mig:

Blå flees-tröja {mammas gamla}.
Grå mjuka "tighta" mjukisbyxor med resår i midjan {de enda "byxorna" jag har kunnat ha sen jag blev gravid, förutom tights/mysbyxor.. Men nu fick jag inte på mig dem heller, satt så hårt så jag höll på att bli galen! Slutade med att jag slängde av mig dem efter halva dagen, och hoppade i mina älskade svarta tights istället ;) }.

Ut med hunden.. Men det regnade ute, så han fick gå in sen igen! Han som älskar att vara ute, blev lite ledsen.. Tänkte jag skulle ge honom en dentastix som tröst.. Tror ni inte mössen hade vart där och ätit då eller?! Och dentastix är ju inte direkt gratis! x( Men bara att slänga en massa smulor/söndergnagd påse/kartong osv.. Och dem få som blev kvar, ställde jag inne hos katten! Så går dem på dem en gång till, ryker livet! ;p
 
Åt frukost + bloggade medans. Satte igång en diskmaskin och en tvättmaskin.
Plockade upp allt skräp som blivit över från helgens jobb.
Fikade + fortsatte med blogg-inlägget medans.
 
Tömde den höga byrån i storarummet, plus torkade ur den, då jag hade tänkt att flytta in den till sovrummet istället, och ha bebis-kläder där i! :)
 
När älsklingen kom hem bad jag honom ta in alla stora papp-påsar från bilen {från helgens jobb}, så tog jag en som hade gått sönder, och skickade tillbaka reklamen {jobb} i den :) {Perfekt att göra det i trasiga påsar, då man ändå inte har någon användning för dem annars}.
 
Till middag idag kokade vi endast korv, och åt korv med bröd tillsammans i köket.
Vilade magen en pyttestund efteråt {fortsatte med blogg-inlägget},
 
och sedan hjälptes vi åt att tömma skrivbordet/kontoret i storarummet, då även det ska flytta in i sovrummet, och agera skötbord ;) {Jättesmart- ni kommer att få se bilder sen när det är klart ;) }.
 
Hjälptes åt att flytta skrivbordet/skötbordet, och sedan tog han den höga byrån m.m. själv. Där skötbordet ska stå nu, stod det 2 byråer innan. Den ena fick agera lådor till skötbordet {kort kommer som sagt} och den andra fick flytta in i barnrummet så länge.. Sen köpte ju jag en ny byrå i fredags.. :) Den har nu fått flytta in i storarummet, under ena fönstret, och agera blomsterbänk <3
 
Fixade iordning snabbt i sovrummet, så pass att man kan gå där, så får jag fortsätta med detta projekt en annan dag, för nu är klockan massa! Hängde upp den nytvättade tvätten på tork, hämtade in hunden och gav han "kvällsmat", skar upp grönsaker/frukt till Kajsa och sen tog jag kväll!
Åt lite kvällsmat + bloggade klart blogg-inlägget medans, sedan sängen 00:00.
 
Riktigt bra dag, då jag har velat möblera om {detta}, ett bra tag.. Men nu äntligen blev det av! :) Kram

 
Alltså heelt sjukt!! Vann för ett tag sedan, ett presentkort, värde Ett Tusen Kronor(!!)annasbabyshop.se :D :D :D <3 Tävlingen vann jag på bloggen mansondust.nu! Tusen Tusen Tusen Tack! :D <3 <3
 
Nu har i alla fall varorna som jag köpte för presentkortet kommit, och detta var vad som fick flytta hem till oss:
 
Baby-gunga, 790:-
{Den går på batteri & gungar av sig själv. Som en babysitter, fast barnet gungas/vaggas, vilket dem brukar tycka om :) Har hört att den har räddat många nätters sömn- för föräldrar som har en sådan, och underbar till tex kolik-barn som ständigt vill bli vaggade. Bra om man har ont i ryggen, då man kan få lite avlastning. Håller barnet "sysselsatt" medans man diskar, lagar mat osv :) }.
 
 
Ett tjockt täcke till barnvagnen, 219:-
{Sidans produktbeskrivning: Detta är det tjockaste täcket, och passar extra bra när det är kallt ute!}.
 
 
Extra spegel för att se ditt barn i baksätet, 89:-



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0