Torsdag 29/11!

God Kväll Torsdag!
 
Igårkväll var jag så trött att jag knappt kunde stå på benen.. Så gick och la mig redan klockan 20:00!! Inte likt mig! Sov som en stock ända fram till 10 imorse! Är det verkligen normalt att bli såå sjukligt trött när man är gravid? För just nu är allt jobbigt! Bara att sätta igång en tvättmaskin är kämpigt! Hoppas det går över snarast {läs nu} och min energi kommer tillbaka igen!
 
 
Åt frukost- läste lite bloggar medans. Klädde på mig och satte igång en tvättmaskin. Plockade iordning lite i köket och sedan vart det redan dags för fika! Så otroligt seg som sagt! Läste lite bloggar även till fikat, går ju inget roligt på tv så tidigt på dagarna, och tråkigt att sitta och glo rakt in i en vägg på andra sidan bordet ;p Så då är det tur att det finns underbara / inspirerande bloggar att läsa och bli glad av! <3 :)
 
Gick ut en liten stund med Lucifer. Minusgrader och på marken ligger ett tunnt lager av snö. Mysigt med snö till advent osv, men pallar inte kylan, brr! Just nu sitter jag tex med t-shirt, underställströja, tjock luv-tröja och sedan en flees över det, långkalsonger, varma mysbyxor, raggsockar osv och fryser ändå! Usch! Kanske lite därför man blir så slö också, för att hålla uppe kroppsvärmen tar all energi från kroppen, - det är väldigt jobbigt att ständigt gå och frysa / huttra! Men ska man bo på landet så är det väl så..
 
 
Värmde mig en liten stund under täcket, och råkade somna till, igen.. Men sen blev jag lite piggare iallafall, så ställde mig o diskade. Hungrig som en varg, men bara att ställa sig o skala potatis osv först!
 
Idag lagade jag:
 
Lax, potatis, haricoverts och hollandaisesås, mums!
 
 
Vilade en pyttestund i soffan intill älsklingen som precis kommit hem {19:00} och spelade tv-spel. Sen gick jag o vek in all torr nytvättad tvätt + hängde upp den nya på tork. Nu har jag precis ätit lite kvällsmat och ska ta o hoppa isäng! Som ni märkte har jag haft lite mer energi på eftermiddagen / kvällen, så hoppas på att den infinner sig hela dagen imorgon! ;) Det kan behövas för en jobbig helg väntar.. Tungt reklamjobb ute i kylan, flyttstäd av lägenheten, skrubba ur hela Kajsas stora terrarium, städjobb... Snälla ge mig måndag.. Kram
Sophie - Julkalender på bloggen
2012-12-04 @ 02:54:28
URL: http://sophiecoper.se

Hej jag har en julkalender på min blogg som du inte vill missa :)

KRam




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0