Skara, Second hand * 2 & City Gross med Carro (Tisdag 27/11)!

Hej!
Nu ska jag verkligen ta tag i bloggen, nu när det börjar närma sig jul och allt också!
 
Tror jag ska gå och lägga mig efter att jag skrivit klart detta inlägg. Mår så fruktansvärt illa!
Får se om jag orkar läsa lite innan jag släcker.. Köpte en ny tidning idag {allt i hemmet, jul special, år 2008}.
 
 Hittade den på second hand för 1kr. Ger precis lika mycket inspiration som den som är i butik just nu!
 
Jag och Carro åkte till Skara idag <3 Har mått så himla illa hela dagen, så kände att det kunde vara skönt o komma ut lite. Få frisk luft och göra något roligt.
Vi gick på båda mina favorit second hand-butiker :D
Jag köpte 2 par nya julgardiner {kort på dem kommer när jag satt upp dem}, massa bilsport & street Xtreme tidningar till Rickard i julklapp {han älskar dem & hittade massvis som han inte har :D }, även 3 filmer till han + julklapp till syster.
 
Just det, jag samlar på alla årets tv-julkalendrar {har en hel del faktiskt :) }. Och idag hittade jag ännu 5st julkalender-filmer! :D
 
Ronny & Julia {del 2 av 2}, sändes år 2000.
 
 
Julens hjältar {del 2 av 2}, sändes år 1999.
 
 
Kurt Olssons jul {del 1 av 2}, sändes år 1990.
 
 
Pettson och Findus, Tomtemaskinen {del 1 & 3 av 3}, sändes år 1992.
 
 
Sedan innan har jag:
 
Mysteriet på Greveholm {del 1 & 2}, sändes år 1996.
När karusellerna sover {del 1 & 2}, sändes år 1998.
Pelle Svanslös {del 2 av 2}, sändes år 1997.
Kaspar i Nudådalen {del 2 av 2}, sändes år 2001.
 
 
Efter second hand åkte vi till City Gross och handlade mat :)
 
Vart hemma vid typ halv åtta? Då gömde jag julklapparna och åt lite kvällsmat {kikade lite bloggar medans}. Borde egentligen diska men jag mår så illa så orkar knappt stå upp {vill bara sitta framåtlutad & hålla tillbaka spykänslan} + att jag är så trött så jag vill bara sova! Så nu säger jag God Natt, och hoppas på att jag mår bättre imorgon! Kram
 

 
Ps, har ju glömt att berätta att vi {jag, älsklingen, hans mamma, pappa & mormor} var på en jättestor loppis i Tidan i söndags! :) 3 våningar! Kul!
 
Bilden är lånad av sverigesradio.se.
 
 
Vi köpte en liten stekpanna {gjutjärnstekpanna} som passar plattorna på våran nya spis + att man kan ha den på vedspisen :)
 
 
Hittade även julklappar till både mamma & syster som jag tror dem kommer bli jätteglada för :)
 
Lördagskvällen innan kom dem {älsklingens familj} och hälsade på oss och tittade på vårat nya hus. Så vi tände ljus och fikade gott tillsammans, mysigt! :)
Helen Barck
2012-11-29 @ 08:47:33
URL: http://www.helensuniversum%40blogspot.se

Praktiskt och bra med second hand! Kul att du gillade mina ringar!
Ha en fin dag!
Kram Helen




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0