Göta kanal / Norrqvarn i Lyrestad (lördag)!

Idag åkte vi längs med Göta kanal i Töreboda. Åkte ganska långt, och stannade på några smultronställen! :)
 
Här kikade vi på båtar som åkte igenom slussar^^
På bilden: En sluss ;)
 
 
Härliga sommar-väder! Regnade i stort sett hela dagen! Tråkigt! Lucifer tar skydd från regnet under bordet^^ <3 Vi hade startat en grill för middag, mamma fick stå med ett paraply över för att den inte skulle släckas, haha. Som tur var hittade vi matplats där vi kunde äta under tak sen! :)
 
 
Efter att vi grillat och kikat runt lite där {gick in på en liten bokhandel & promenerade längs med båthamnen bland annat}, åkte vi vidare till Norrqvarn, där dem har byggt upp ett helt landskap av Göta kanal i miniatyr!^^
Känns inte som att det var länge sen jag var där sist, men älsklingen hade inte varit där, så fick väl åka dit igen ;)
 
 
Slussarna i miniatyr^^
 
 
Sjö-odjuret i Vättern, haha! :D
 
 
Dessa stubbar kan man faktiskt hyra och bo i! Fast man går inte in i den lilla dörren som vi sitter framför, då hade nog många fastnat på vägen, haha.
 
 
Såhär ser det ut! Hittade och lånade bilden här: http://www.tripadvisor.se :)
 
 
Jättefina stolar m.m. Fick ett kort på dem som provsatt ;) Vilket var alla utom jag & mamma ;p
Fotot: En glad syster, en ovetande pappa(?) {alltså jag tror inte han visste att jag tog kort, haha} och en grimaserande pojkvän ;p
 
 
Jag fick köra båten ;)
 
 
Älsklingen bara latade sig ;p
 
 
Hmm, blev det för många hjärtan kanske(?), haha. Mupp-kort iallafall, så gjorde ett "kollage" av dem ;p
 
 
När vi skulle fika, hittade jag en väldigt grön skog {alltså inget brunt, inget visset, bara tät tät grönska}.. Såg nästan ut som en regnskog i reality! Självklart var jag tvungen att gå in, så drog med mig syrran^^
 
 
Home sweet home ;)
 
 
Vi i skogen :) <3
 
 
Mamma
2012-06-30 @ 00:06:15

Hej igen. Underbara bilder än en gång.

Madeleine - I always do it my way!♥
2012-06-30 @ 02:42:44
URL: http://madelajnee.blogg.se

Vinnaren av ett valfritt smycke finns nu på bloggen!
Kika in och se om det blev du: http://madelajnee.blogg.se/2012/june/vinnaren-av-ett-valfritt-smycke.html#comment :D

Caroline
2012-06-30 @ 11:43:47
URL: http://barbaskon.blogspot.se

Tack för din kommentar i min blogg.
Vilka fina bilder, ni verkar verkligen haft en toppendag trots regnet. Regnet kan ha sin charm det med med vissa utflykter ;)

Birgitta
2012-07-28 @ 21:13:47
URL: http://Underbarahem.wordpress.com

Kul att du tittade in hos mig, var lite nyfiken på dig... kollade din blogg. Många härliga bilder...

Birgitta :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0