Måndag!

 
God morgon!
 
Äntligen måndag = en ny vecka med nya tag! <3 Var ju sjuk förra veckan, så känns extra bra att lämna den bakom sig och ta nya friska tag! {Eller ah, nästan iallafall. Fortfarande hostig & snuvig, men har mer ork iallafall! :) }.
 
Älsklingen väckte inte mig helt, sa bara -jag åker nu. = jag sover skönt vidare! Gah!! Vaknade av mig själv 10:00. Försöker tänka positivt ändå, kanske är det bra att sova lite mer när man är sjuk, så man blir frisk någongång?! Jaja.
 
Kickade igång dagen och den nya veckan med ... shopping! ;D Jag vann nämligen ett presentkort häromdagen {300kr på butiken babyroom.se} inne hos mansondust.nu :D TUSEN TACK åter igen! <3
Satt ett antal timmar och bara kollade igenom hela sortimentet. Men nu har jag äntligen bestämt mig, så dessa 2 är påväg hem till mig:
 
1).
 
En svart body med texten Älskling, i mitt favoritmärke "Lundmyr of Sweden", 169kr.
 
 
Den finns även i vit {man kan också välja mellan texterna: Gullunge, Älskling & Cute}.
 
 
Men jag är såå trött på hel-vita vanliga kläder! Jag vill ha färg, fina mönster och söta texter. Svart är inte vitt ;) , det är stilrent och passar till allt! Först kände jag att man kanske inte klär en liten bebis i svart.. Men efter att ha kikat runt lite, har jag ändrat åsikt. Se själva, hur sött är inte detta?:
 
 
Googlade fram bilden. Så den är lånad utav emma8513.wordpress.com.
 
 
Passar till både pojkar & flickor. Vill att våran bebis ska ha den så länge som möjligt sen, så valde den i storlek 60 {2mån-6mån}.
 
Dock måste den ju även ha kläder på sig när man åker hem från BB och den första månaden.. ;p Så då hade jag velat haft denna:
 
 
 
Men självklart var den slut i den storleken jag ville ha {storlek 50 / för barn med vikt mellan 2600 - 3600 gram}.
Fanns endast i storlek 40 / för barn med vikt ca 2000 gram. Känner på mig att vi kommer få en liten tjockis när det väl är dags, så 40 är för litet! Kanske 50 också? Haha.
Finns en till likadan fast i annan färg, som även den är otroligt söt! Dock har ju min kompis Martina också fastnat för den *vilker inte är så konstigt, för den är verkligen jättesöt*. Känns lite dumt bara att köpa en likadan, man vill ju inte härmas! ;) Men då den, var den enda som fanns i rätt storlek, och jag verkligen fastnat för själva bodyn, fick det bli en sådan iallafall!
 
 
2).
 
En beige/blå body, även den från mitt favoritmärke "Lundmyr of Sweden", 179kr.
 
 
Även denna passar ju både pojkar & flickor, och den är alltså tänkt att passa under dem första veckorna/första 2 månaderna ungefär :)
 

Oj vilket långt inlägg om bebis-kläder det blev nu
Men som skrivet innan:
Jag tycker det är kul med kläder, inte bara till mig själv! Och även fast vi inte skulle få någon bebis på flera flera år {känner ingen brådska direkt!}, så skulle jag ändå sitta och kika runt, endast för att jag tycker det är kul att titta på söta saker och drömma mig bort! Tex så kommer jag att skaffa en liten mops-tjej i framtiden {jag skulle kunna skaffa henne idag om jag ville, men det gör jag inte! För för det första är det inget man bara skaffar, och för det andra så vill jag bo i hus först, då det känns som det blir lite för trångt med en stor björn vid namn Lucifer + ännu en hund i vår lilla lägenhet, haha. Dem kommer ju riva allt om dem ska sätta igång och busa ;) }. Men för det ser jag inget fel med att titta på söta, rosa, princess -hundsaker och drömma mig bort?! För jag vet att någongång kommer hon ligga här nedanför mina fötter och sussa^^ <3 Likandant med en bebis. Någongång kommer även vi förhoppningsvis få en liten, och eftersom det lär dröja innan h*n kommer, ser jag inget fel med, så länge man ändå inte lägger ut några pengar, att spara söta kläder osv tills det är dags?! Och jag tror inte att ordet "älskling" är oModernt då! Inte för att jag bryr mig om det, och det gör nog ingen? För såfort någon får en bebis, blir dem överlyckliga om dem får en massa kläder {som tidigare barn har vuxit ur}! Och tänk då att ha valt alla kläderna själv! För man har kanske inte lust att lägga ut flera hundra på ett enda plagg som den bara kan ha någon månad. Men att då få chansen att äga dem iallafall {pga att man vunnit dem helt gratis} är ju en dröm! <3 Nej som sagt, jag ser inget fel i detta, och jag känner absolut ingen brådska med vad det gäller barn! Jag har god tid på mig, för ännu är jag inte pensionär ;)
 
 
Jaja.
 
 
Över till dagen ;)
Ut med hundenlångpromenad, fikade + kikade mejlen samtidigt. Raderade ca 600 mejl, så nu är det bara strax över tusen kvar, puh! ;p Diskade en omgång, satte igång en tvättmaskin, diskade en omgång till- så nu är allting uppdiskat, skönt. Älsklingen ringde och frågade om jag kunde komma förbi med lite mat {smörgås} åt han, så det fick helt enkelt bli en långpromenad till med hunden! ;p Väl hemma igen lagade jag middag- makaroner med smält ost över + bacon till det, mums :9
 
Hängde upp tvätten på tork, hängde upp/vek in den torra nytvättade tvätten, stekte mer bacon till älsklingens matlåda, vattnade blommorna, ut med hunden för natten och sedan blev det en kopp te´ + en mugg fil och några favvo bloggar, några minuter innan sängen kl 00:00. Överlag- en bra start på veckan! :) Hoppas detsamma till er! Kram
Emma
2012-07-10 @ 18:53:05

Du får tänka på att bebisen kan väga över 4000g sen när du får den ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0