Test/Lista!

Ber om ursäkt för dålig uppdatering, men har suttit med dessa frågor i 2 dagar nu (i 4 omgångar), för var en herrans massa frågor^^



1. Hur gammal är du om 5 år? Om exakt 5 år, är det 1 vecka och 6 dagar kvar tills jag fyller 29;)

2. Vem tillbringade du minst 2 timmar med i förr går? Älskling.

3. Hur lång är du?
Ca 170 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du har sett?
Love and other drogs.

5. Vem ringde du senast? Älskling.

6. Vem ringde dig senast? Mami.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Kommer inte ihåg, o mobilen ligger på laddning i sovrummet, så orkar inte gå o hämta den(a).

8. Föredrar du att ringa eller sms:a? Oftast sms:a! Men är det något viktigt/behöver snabbt svar- så ringa!

9. Är dina föräldrar skilda eller gifta? Gifta.

10: När såg du senast din mamma? Igår <3

11: Vilken ögonfärg har du? Blå.

12: När vaknade du idag? Blev väckt 8:15.

13: Vilken är din favoritjulsång? "Nu tändas tusen juleljus" tror jag.

14: Vilken är din favoritplats? I älsklingens famn <3

15: Vilken plats föredrar du minst? Har väl ingen specifik så. Men alla ställen där personer vistas som jag inte gillar.

16: Vart tror du att du befinner dig om 10 år? På landet med min älskling hoppas jag!! Och att jag har ett jobb som jag verkligen trivs med.

17: Vad skrämde dig på natten som barn? Kommer ihåg att jag inte kunde sova om dörren var helt stängd.. Så dörren då, haha.

18: Vad fick dig verkligen att skratta senast? Kommer inte ihåg.

19: Hur stor är din säng? 90*200 tror jag. Också har vi satt ihop 2 sådanna till en dubbelsäng.

20: Har du stationär eller bärbar dator? En rosa bärbar:)

21: Sover du med eller utan kläder? Utan, hehe.

22: Hur många kuddar har du i sängen? Jag har 3 "sov-kuddar" men använder bara 1 (dem andra har jag när jag läser typ). Älskling har 2 sov-kuddar. Sedan har vi 6 st prydnadskuddar ovanpå dagtid.

23: Hur många landskap har du bott i? 1.

24: Vilka städer har du bott i? Endast lilla F ;p

25: Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor <3

26: Är du social? Beror på.

27: Vilken är din favoritglass? Typ "magnum double" eller "magnum strawberry white".

28: Vilken är din favoritefterätt? Friterade räkor med sötsur sås.

29: Tycker du om kinamat? Ja, (se ovan), haha.

30: Tycker du om kaffe? Bara om jag får göra de på mitt egna sätt. En mugg varm vatten-choklad, också häller du i rätt mått kaffe i vatten-chokladen, istället för i de smaklösa vattnet;p
Sen gillar jag ice-coffe, latte o cappuccino.

31: Vad dricker du till frukost? Om jag är dödstrött- mitt kaffe! Om jag har fått sova ut- te´! Haha.

32: Sover du på någon särskilld sida? Ne, ligger mest på ryggen, fast inte helt, utan typ på endast ett skulderblad.. Det andra lutar jag oftast mot något- som en kant, älsklingen eller dylikt. Ligger sådär krokigt att man får ont i ryggen dagtid! Men det spelar ingen roll om jag lägger mig i en annan ställning, så vaknar jag så sen iallafall, för endast så jag kan sova gott typ, hehe.

33: Kan du spela poker? Nej, och vill inte lära mig det heller.

34: Tycker du om att mysa? Såklart! <3

35: Är du en beroende människa? Ja, är beroende av det mesta, hehe. Mitt kaffe på morgonen, datan, smink, djur omkring mig, älskling, godis på fredagar, chips på lördagar.. Ja, alltså kan rabbla upp hur mycket som helst, haha.

36: Känner du någon med samma födelsedag som din? Ne, inte exakt samma datum.

37: Vill du ha barn? Många! 6 st är en dröm jag haft hela livet. Men inte precis just nu(a).. Haha. Kanske om ett år eller två..

38: Kan du några andra språk än svenska? Ne. Eller, pyttelite engelska(a).

39: Har du nånsin fått åka ambulans? Ne, och det är väl inget jag strävar efter heller, hehe.

40: Föredrar du havet eller bassäng? Bassäng!! Att inte kunna se vad som befinner sig under mig i havet skrämmer mig.

41: Vad spenderar du helst pengar på? Skor o kläder <3

42: Äger du dyrbara smycken? Vet inte.

43: Vilket är ditt favoritprogram på tv:n? Ser aldrig på tv:n

44: Kan du hjula? Kanske jag kan, hehe.

45: Vem är den roligaste personen du känner? Någon som alltid får mig att skratta är Parj^^ Vi ses inte ofta, men när vi väl gör det, skaffar vi lika många minnen på endast en dag, som man kanske skaffar på ett helt år med någon annan <3 Hon är rolig, och vräker ur sig dem allra sjukaste kommentarerna.. Vi och pärlan är ett team;) Hahaha<3
Sen så är det väl Jimmi som jag hade praktik tillsammans med på Willys. Han var inte där ofta, men när han väl var det, lyste han upp dem gråa dagarna till max! Haha, vi kom på dem sjukaste ideérna om att stänga in fisar i konservburkar och skriva på datum, för att sedan ta fram och lukta på om några år xD Vi satt alltid uppe på Willys tak och tittade ner på alla människor som gick förbi, medans vi fikade och kastade macka x) Ramlade in i hamburgedressing-hyllan, haha, ja, många roliga minnen blev det faktisk^^
Finns ju endel personer som har (och kommer alltid att ha) det där lilla extra. Skulle kunna rabbla upp hur många som helst: J & T, Stefan, Jonas, Crille, Jenny + T, Jonny, Nawsard, Sebbe, Jimmy, Mikaela, Martin, Andreas... med flera! Men det var ju faktiskt endast en person man skulle nämna^^

46: Sover du med gosedjur? Haha, nee inte direkt^^

47: Vad har du för ringsignal på mobilen? Vet inte vad den heter.

48: Har du kvar kläder från när du var liten? Ne jag tror inte det.

49: Vad har du närmast dig nu som är rött? En ljusstake format som ett hjärta.

50: Favoritgodis? Choklad <3

51: Kan du byta olja på bilen? Nee, hehe.

52: Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nope.

53: Vilken var den senaste boken du läste? Kommer inte ihåg

54: Läser du dagtidningen? Nej.

55: Prenumererar du på någon dagstidning? Nej.

56: Dansar du i bilen? Inte dansar kanske men, haha.

57: Vilken var den senaste radiokanalen du lyssnade på? RIX FM skulle jag tro.

58: Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Köplista, haha.

59: När var du senaste gången i kyrkan? Kommer inte ihåg.

60: Vem var din favoritlärare i lågstadiet? Oj, hade nog ingen, haha.

61: Hur länge har du campat som längst i ett tält? Inte mer än en natt skulle jag tro, hehe, möjligtvis när jag var liten då ;p

62: Vem gjorde du senast något riktigt snällt för? Älskling nyss Fjäskade lite med en riktigt god middag, massa tända ljus i hela rummet, låg musik och rosenblad från ytterdörren till bordet, haha

63: Vad lyssnar du på just nu? Vattenkokaren, hehe.

64: Har du varit med i tidningen? Ja, många gånger;)

65: Vad är det konstigaste du har ätit? Kommer inte på just nu.

66: Vad åt du senast? Barkis med rökt skinka.

67: Vad är det för färg på din tandborste? Rosa.

68: Hur är man en bra kompis enligt dig? Ärlig, omtänksam, en bra lyssnare, hjälpsam, snackar inte skit bakom ryggen osv.

69: Vem ringer du när du har riktigt tråkigt? Mamma, haha.

70: Har du piercing? Bara i öronen.

71: Din största vinst? Älskling, om man kan säga så? Om man pratar pengar/prylar så vann jag tex en dyr plattång nyligen=)

72: Civilstånd? Förlovad<3

73: Vilka hemsidor besöker du dagligen? blogg.se (där jag bloggar(; ), sen ibland läser jag andras bloggar, kollar in tävlingar, kollar mejlen, besöker facebook, kollar vädret/tv-bilagan osv. Men det händer inte allt för ofta(a).

74: Är du envis? Beror på samanhanget, men mja, jag kan vara ganska envis ja, haha.

75: Har du gjort något du ångrat? För många gånger!

76: Hur gammal är din pappa? Fyller 49 den 1 oktober i år. Så nästa gång blir det 50!;D Haha.

77: Vilket är ditt drömjobb? Att jobba på ett tropikhus <3 Ödlor, ormar, hajar... Finns INGET jag brinner så mycket för, och som fashinerar mig så mycket!! Skulle lägga ner hela min själ för att få leva/jobba bland dem!

78: Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Skaffa en mops, resa utomlands, flytta till landet, skaffa massa massa djur m.m. <3

79: Vad har du haft för husdjur under ditt liv? "Poppe (katt)", Nisse (katt), Tusse (katt), Snuttis (hamster), Mosaik (hamster), 4 hamster-bebisar, Wendela (katt), Liam (katt), Ludvig (kanin), Adrian (marsvin), Angel (katt), "Papi (hund)", Vanessa (kanin), 5 kanin-bebisar, Miley (katt), "Wilma (hund)", Kajsa (grön leguan), Viola (katt), Lucifer (hund)..

80: Berätta 3 saker som dina läsare antagligen inte vet om dig:
1). Jag känner mig alltid stressad! 24h/dygnet! Även när jag "tar det lugnt" känner jag mig stressad! För är så sjukt mycket jag vill hinna med på dagarna! Finns ingen mänsklig varelse som klarar av alla dem mål jag sätter upp varje dag, dem är ouppnåliga! Man måste prioritera, men det kan inte jag! Så känner mig bara otillräcklig också stressar jag ännu mera.. Vill vara bäst på allt, och det kan man inte..

2). Jag får ångest om jag sover längre än 7 på morgonen typ.. Också får jag ångest om jag lägger mig före midnatt.. Ser bara alla timmar försvinna, som jag kunde ha fyllt med något "vettigt". Men jag måste lära mig att sömn är det viktigaste!

3). Jag är väldigt pedant och gör ingenting slarvigt typ, hehe.

81: Svär du ofta? Nej, har typ slutat helt med det, tycker inte det låter så fint, haha.

82: Sverige när det är som bäst? Julafton, haha.

83: Kan du åka slalom? Kan jag nog.

84: Vad har du ätit idag? Frukost (flingor- vaniljkuddar, tillsammans med yoghurt av smaken "vit persika & vitt te´") och fika (2 smörgåsar + en stor krämbulle som älsklingen köpte på Mössebergsbagaren) än så länge.

85: Vilken skola går du på? Går inte på någon skola.

86: Vilken kroppsdel är du mest nöjd över? Mina ben tror jag

87: Vilken kroppsdel är du minst nöjd över? Röven kanske, haha. Den är för stor för min smak, hahaha.

88: Vilken är din bästa egenskap? Omtänksam.

89: Vilken är din sämsta egenskap? Jag gnäller lätt, haha.

90: Nämn 2 saker du älskar:
Djur.
Resa.

91: Saknar du något? Ja, ganska mycket, haha. En mops, pengar... Ja, du fattar, kan rabbla upp hur mycket som helst ;p

92: Är det viktigt att fira födelsedagar? Beror väl på hur nära personen är.

93: Vad gör dig ledsen? När saker och ting inte är som jag vill.. Och när saker och ting inte går som jag vill/planerat.. 

94: Vad gör dig glad? Kärlek och fina människor.

95: Har du varit tillsammans med någon? Ja, sen 9 år tillbaka;) <3

96: Vad ska du göra i helgen? Kanske åka på fest i Göteborg.

97: Vad är det knasigaste du har gjort? Kommer inte på något speciellt just nu.

98: Vad är ditt motto? Dröm om morgondagen, Minns gårdagen, Lev idag.

99: Vem är din förebild? Många (mest bloggerskor).

100: Vad ska du göra när du är klar med alla dom här frågorna? Gå ut med hunden och sedan dammsuga ;p




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0