Husbils-semester, del 9!

"Nu är jag hemma igen, efter en veckas husbils-semester med pojkvän och
familj :) Vi har hunnit med allt ifrån Norge till Smögen, Jämtland, Dalarna m.m. ! <3 Delar upp resan i flera inlägg {ett inlägg/dag}, så det inte blir för mycket på samma gång! :) Puss"
 
 
Fortsättning på Dag 5 {Torsdag 19/7} Trollstigen, Geiranger, Norge;
 
 
Redan långt innan Norge-resan, var jag nyfiken på Geiranger! Det såg så otroligt vackert ut på korten, som jag sett därifrån! {Ex, se ovan}.
 
 
Vi besökte Geiranger under våran resa :D Tyvär var det dimmigt dagen då vi var där.. Så korten blev inte lika fina och klara som tex det ovan.. Men det var PRECIS lika vackert i verkligheten, som på korten jag kikat på innan iallafall ;D Är så glad över att vi vart där! <3 :)
 
 
Första utsiktsplatsen över Geiranger som vi stannade på;
 
 
På denhär utsiktsplatsen stod vi ganska långt ner på berget {om man jämnför med nästa utsiktsplats vi åkte till}. Men det var vackrare utsikt över fjorden här, eftersom det inte bara blir en liten "fläck", som det lätt blir när man väl kommer högre upp ;) Nu är ju Geiranger så pass stor, så en liten fläck blir den väl kanske inte till, men ni förstår vad jag menar! ;)
Som ni ser är tyvär kortet ganska suddigt i jämnförelse med fotot jag visade innan. MEN det var EXAKT lika vackert i verkligheten, som på det 1:a fotot från google ;) <3  
{Ursäkta den svarta rutan, men hade värsta hängröven i mina mjukisbyxor, haha! ;) }.
 
 
Jag ser helt cp ut {osminkad + stram toffs}, men bjuder på den!
 
 

Puss på bästa killen i världen!<3
 
 
På 2:a utsiktsplatsen över Geiranger
var det HÖGT! Det går liksom inte att beskriva varken höjden, eller känslan av att stå där uppe! Benen är verkligen helt skakiga, och det måste upplevas för att förstås!! När ni ser han på bilden nedan, tycker man säkert inte att det ser så högt ut.. Men att vara den som står där, är en helt annan sak ;p !!
 
 
 
 
 
 
Mina kort:
{Vi stod där dem hade satt upp staket {några snören typ}. Men det var så lågt, så böjer man sig framåt för att kika, kan du ramla ner ändå! Man kan även gå ut sådär som han gör, på egen risk ;p }.
 
 
 
 

 
Om vi säger såhär.. När du står högst upp i Mössebergstornet i Falköping, är du ganska högt upp och du ser ganska långt..
 
 

 
 
 
 
 

 
Som inte nog med detta, fortsatte vi ännu högre upp.. Och ju längre upp vi kom, desto kallare blev det..
 
 
Nyss var det gräs när man tittade ut.. Nu var det höga snö-drivor! Haha.
 
 
Tillslut var vi så högt upp och körde att vi körde bland molnen, hahaha. Helt sjukt, man såg INGENTING! x]
 
 

Lixom, kolla ut genom fönstret!! Haha. Man såg verkligen ingenting som sagt! Läskigt!^^
 
 
När vi kom ut från molnen igen, tog vi en paus och hoppade i snön, mitt i Juli xD
 
 
 

Snöbollskrig ;D
 
 
 
 
Det var som att komma till en helt ny planet.. Här ser ni vatten {en sjö/hav}, som frusit till is. Det gråa över är moln, eftersom det ligger såå högt upp..
Nästan som himlens egna paradis ;D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0