Barnvakt (Måndag 6/8)!

 
 
Från och med idag och 2 veckor framåt, kommer jag att vara barnvakt åt min syster på vardagarna mellan ca 7:40-12:10. Hon börjar nämligen skolan {min gamla} nu efter sommaren {0-1:an}, men då mamma & pappas semester tar slut 2 veckor innan hon börjar, ställde jag upp och passade henne. Fick bland annat en ny vardagsrums-matta som tack {kort kommer} <3 !
 
Upp 6:15, sminkade mig och åt sedan frukost innan Felicia kom 7:30.
Klädde på mig:
 
Lila tunika med små blommor, vippig nedtill.
Svarta tights.
 
 
Drack kaffe medans hon kikade på barnprogramen, och sedan började vi städa bland alla filmer!
 
 
Håller på och städar bland alla filmer.
 
 
Före:
Filmerna stod bara huller om buller i hyllan. Några låg på golvet och stökade..
 
 
Efter:
 
Nu är det äntligen ordning och reda bland filmerna :)
 
 
Efter en stund {inte riktigt klara ännu då} blev det fika + att vi kikade lite i hennes bok som hon hade med sig. Man skulle kolla efter saker med ett förstoringsglas typ ;p Rastade Lucifer ihop innan mamma kom och hämtade upp henne. Själv gick jag in och fortsatte att göra klart film-hyllan :) Tog det lugnt en liten stund och påbörjade ett blogg-inlägg, innan det vart dags att diska en omgång. Lagade mat- potatis, köttbullar, sås & lingonsylt, mums.
 
 
Matlagning pågår ;p
 
 
Dagens middag {plus lingonsylt osv}.
 
 
Medans jag vilade magen kollade jag igenom veckans reklam. Skar upp mat till Kajsa, och pallra mig in i duschen för storrengöring. Kikade lite bloggar innan sängen 23:00! Hoppas eran vecka också startade bra! Kram

Fick en ny tidning utav mamma :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0