Marknad + Träning (Torsdag)!


Jag idag.


God morgon fredag (som det är i skrivandets stund)!

Sitter just nu här o äter frukost. Glad, för klockan är endast 8 på morgonen, o jag har hela dagen framför mig! ;) Tänk vad det kan göra mycket att man kommer upp i tid på morgonen! :)

Dock vart det inte lika bra igår (torsdag), då älsklingen började jobba kl 05.00(!) (åkte vid 04.45), så blev inte väckt + att jag fick rasta hunden själv på morgonen. (Han brukar alltid rasta honom innan han går till jobbet kl 07.15 annars).
Jaja, både jag o Lucifer sov som två stockar fram till 9.30 då vi pallrade oss ut helt nyvakna. Hemma igen 10, då blev det frukost + bloggning.

Klädde på mig:


Ljusblått jättelångt fodral-linne.
Marinblå kort tyg-cardigan. 
Svarta tights.
Svart skinnjacka.
Brun pälskrage.
Vita små höga (skaftet) tygskor.


Fixade mig + lagade middag till älsklingen samtidigt. Sen kom mamma o syster hit en stund medans jag fixade klart mig. Strax innan ett begav vi oss ner mot marknaden som var idag! :) Vart riktigt mysigt, förutom att det var så ruggigt kallt(!), brr. Men vi kikade runt, fikade på ett cafe´ i stan, shoppade, o köpte med oss nybakade varma munkar^^ <3



Jag valde en köttbullemacka på fiket :)



Gillar egentligen inte munkar så värst mycket.. Men så hittade vi med smarties på, o det var MUMS! :D


Detta var vad jag hittade på marknaden:



Sjuuukt snygga gummistövlar med nitar!!!


HATAR att så fort det regnar eller bara är blött på marken, behöva välja mellan att antingen gå omkring blöt om fötterna eller ha fula skor/stövlar på sig!
Köpte ju dessa för någon månad sedan:

Ångrar inte en sekund att jag köpte varken dem eller mina nya med nitar, då jag kommer använda båda flitigt!
Dem jag köpte idag kommer jag att vandra omkring i när jag vill känna mig snygg och det är dåligt väder!
Dem andra är perfekta att ha när man tex delar ut reklam, då det bara är klumpigt att springa runt med stövlar i trappor osv! Sen har jag hellre dessa låga till regnkläder, då det bara är klumpigt att ha ett långt skaft under regnbyxorna! Och har man skaftet över regnbyxerna, ser man ju ut som ett dagisbarn med full utrustning, haha. Nej men som sagt, är sjukt nöjd över båda!!!



Skitfina strumpor! :D
Vet att jag köpt mycket strumpor det sista oxå, men det går åt! Innan jag köpte alla dem senaste var det typ hål i hälen på alla jag ägde! Så det är absolut inget onödigt, och dessa slår ju alla med sina snygga eller söta motiv! <3<3<3 :D


Åh, är galet nöjd med dagens inköp! :D Tack mamma o syster som gjorde denna dag! <3
Handlade även tillsammans innan dem for vidare :)
Väl hemma vid 16.00 blev det fika o sen byta om o göra sig iordning inför träningen! Mötte upp Carro en stund innan, så gick vi en pyttesväng med Lucifer innan vi gick bort till gymnastiksalen.
Riktigt härligt med träning idag :)




Senare blev det typ bara dusch, göra iordning sig för kvällen, rasta hunden för natten, kvällsfika + att jag börjat tävla lite smått igen! :D La ju ner det ett tag pga tidsbrist, men nu ska jag försöka klämma in det samtidigt som jag fikar o dylikt! Hoppas på massa tur! <3 Puss :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0