Måndag & Tisdag!


Jag idag.


Hej allihopa!:)
Sådär, nu börjar jag äntligen med kort här i bloggen!;) För er som inte vet, har jag gått från svart-hårig till blond, vilket har resulterat i orange/gult hår ett bra tag nu (fortfarande, men inte alls lika mycket som tur är!). Dock är det tyvär värre i verkligheten än vad kameran fångade upp;p Haha.
Jaja, bara att stå ut, kämpar på med mitt silver-shampo, o snart är det dags för sista blonderingen, + klippning, o sen ska jag "bara" blondera mitt löshår också, så jag kan börja använda det igen!:)

Stress stress stress.. Är sjukt mycket just nu! Men finns inget annat att göra, än att kämpa på! Självklart kommer ni få ta del av allt här i bloggen, för även fast jag är sönder-stressad, så måste jag få skriva av mig! Skippar hellre sömnen isf;p hehe.

Anledningen till att jag inte bloggade igår osv, var dock för att vi har vart utan internet!

Men nu är det tillbaka igen!

I måndags höll jag typ på med hallen.. Och såhär blev det:


Våran nya stoora dörrmatta (den är typ mer än dubbelt så stor som en vanlig), perfekt när man kommer in med en stor smutsig hund;)
Vårat skoställ med älsklingens skor + mina regn-stövlar/+skor, löparskor, gymnastikskor och foppa-tofflor.
Under skostället står våran sko-"bricka", där man ställer blöta/snöiga/leriga skor, så det slipper smälta/rinna ut o bli smutsigt på golvet!:) (man drar bara ut den när man ska använda den;) ).



Hatthyllan. Där ska älsklingens jackor hänga. I förvaringsboxen har han vantar/mössa/halsduk.



I andra änden av hallen ska vi ha en helkroppsspegel. Dock har inte älsklingen hunnit hänga upp den ännu, så den står lutad mot väggen så länge.




Hallen.
(hemskt vad Lucifer envisades med att vara med på varenda bild då;p haha).



Spännande med en ny vattenskål;p (Numera står den på en såndär blå bricka(: ).


Fixade även så att Kajsa fick flytta in i sitt nya terrarie!=) Såhär ser det ut när det blev klart!=)


Ursäkta röran framför(a). Men nu är det klart, o dags att flytta in;D
Blev ett stort hörn-terrarie, som står intill soffan i vardagsrummet, urläckert!:) Kommer ju bli ännu snyggare sen när vi fått in mer växter osv också!
Ni kommer få se bild på hela vardagsrummet sen när det är helt färdigt!
För er som undrade, så är det min pojkvän som bygg terrariet:) <3



Kajsa har flyttat in! Ser ni henne?;)



Kajsa<3


"Idag" tisdag då, pallra jag mig upp strax efter 7 som vanligt. Sviintrött, eftersom jag inte gick och la mig fören ett igår. Kikade igenom avslutade tävlingar, o sen medans jag satt o vaknade till liv, kikade jag igenom favorit-bloggarna(a). Måste ju ändå äta frukost, o då sitter jag hellre o läser bloggar medans, än typ tidningen som andra gör;p
Seen blev det till att klä på sig

Dagens outfit:

Blå luvtröja med dragkedja.
Vitt brottarlinne med blåa dödskallar på under.
Svarta stuprörsjeans.




Blå jacka.
Svarta stövlar i ridstövel-modell med blixtlås-detaljer.
Stor svart mysig stickad halsduk.
Svart liten vanlig axelremsväska.


Fixade mig. Sen fika o ut med hunden osv.  
Gick förbi mami, för hade ett paket som väntade där;)


Det var min bh som hade kommit!:D
Vann en valfri bh från misspretty.se inne hos mansondusts.blogg.se förra veckan tror jag det var!:D
Denhär valde jag:


Visst var den fin?!:)
Åter igen, tusen tack till er båda!!:) <3


Eftersom jag inte hade något internet, satt jag o ränsade + fixade bland bilderna som ligger sparade på datan medans jag fikade. Har ju endel kvar att göra där;p

Seen blev det typ till att laga middag tills älsklingen kom hem från jobb. Blev spagetti, köttfärs, riven ost, o lite färsk brocoli. MÅSTE bli bättre på att äta grönsaker o frukt- varje dag!

Storrengöring i duschen o sen vart klockan redan åtta! Sjukt trött som jag var tog jag kväll redan då! Medverkade i 3 tävlingar, o sedan lärde jag mig hur man videobloggar:)  

Inte mycket som hanns med denna dag, men det berodde på att en propp gick här hemma vid elva-tiden redan(!). Hade inga lampor- o nu blir de ju mörkt jättetidigt, inget internet, ingen telefon, ingen tvättmaskin, inga eluttag osv osv. Fick inte tillbaka allt fören älsklingen kom hem vid sju-tiden! Jaja. Hörs imorgon igen! Då är det en ny dag med nya tag som gäller! Puss
emma
2011-11-02 @ 21:11:04

Fint terrarie :) och vad lucifer har vuxit :P

elfina
2011-11-03 @ 10:17:36
URL: http://elfinas.blogg.se/

du, jag håller i tävlingen "alla krossade hjärtans dag". Kom förbi får du se! priset är presentkort på glass, en cinderella kryssning samt en lyxig handkräm ♥ välkommen hem till mig..

Anonym
2011-11-09 @ 21:51:11
URL: http://dajanaramic.blogg.se/

SVAR: hejsan & tack så jättemycket! :)

om du vill att vi följer varandra så kan vi göra det men jag vill att man lägger till mig på blogresponse & har du inte det är det väldigt lätt att fixa då kan du även ha en box i bloggen där dina läsare kan ställa frågor till dig.. så om du vill att vi följer varandra så lägg till mig först sen lägger jag till dig! :)



kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0