Tisdag!



Hej bloggen!:)
Tisdag, o veckan fortsätter bra o effektiv:) Dock behöver jag söömn xC Max 7 timmar/natt är för lite om man ska orka vara på topp hela dagarna! Upp strax efter 7 iaf. Åt frukost, drack cappuccino o bloggade medans. Satte igång en tvättmaskin o lite så.. Innan jag o Lucifer begav oss ut på en promenad till syster o mami hon slutat jobbet. Där fick jag jättegod mat bestående av kyckling m.m. Även en sjukt god hemmagjord äppel-kräm, mums!:9 Vid halv fyra promenerade vi hem igen. Tog en liiten omväg, så han fick röra på sig till max.

Väl hemma stod dammsugning överst på "att göra listan" idag. Så vart bara att sätta igång!
Hallmattan såg bedrövlig ut, mer svart än grå! Så in med den i duschen o skrubba! Ska lägga över en plastmatta där sen, så kanske den förhoppningsvis håller sig lite finare;p





Väl klar kom lillasyster hit, då föräldrarna skulle handla. Passade alldeles utmärkt, då jag var i stort behov av att torka golven! O våran mopp har vi antagligen glömt i huset? Såå bad mami att skicka med henne en sådan^^


Lillasyster & Viola:)


"Vi" skar även upp grönsaker/frukt till Kajsa (ödla) o sprayade hos henne. I slutet lekte hon med Viola o då passade jag på att bocka av o vika in lite kläder. Hann tyvär inte alla fören mami ringde o sa att dem strax var utanför igen;p

Passade på att gå ut med Lucifer när jag ändå skulle ner med sis.
Väl inne igen blev det fika, o sen vid 21.00-21.40 tog jag tag i en omgång disk! Den andra får vänta tills imorgon, för får inte spola för mycket "så sent" (efter tio), då grannarna flippar ur, o jag skulle duscha efter, rastningen inför natten av hunden med;p Så ut med han, o sen in igen o in i duschen vid 22.30. Just de, lagade ju mat med samtidigt som jag diskade förrut också, hehe. Älsklingen har slarvat med maten, igen, så han mådde inte bra under natten, som vanligt. Så gjorde makaroner o biff med 2 stora broccoli-"kvistar", som han fick ta med sig i en matlåda på onsdagen..

Vid 23.40 kände jag bara att nu måste jag i säng, eftersom jag inte sovit något alls typ det sista känns det som.
Så sprang in på toan för att borsta tänderna, o då kom jag på- tvätten! Såå, vart bara att ställa sig o börja hänga tvätt! Vid tolv kom jag iallafall äntligen i säng!
O i skrivandets stund, kan jag säga att jag vaknade innan klockan ringde! Varför ska det vara så svårt att bara koppla av lite?! Ikväll MÅSTE jag lägga mig TIDIGT! Får försöka krypa ner med min bok eller nåt! Puss
Mamma
2011-11-23 @ 15:49:59



Hej det verka som det har blivit jättefint hemma. Saknar bara en bild på blomman som du fick av pappa. Så stor var den väl inte så den kan få plats någon stans. Många kramar till dig.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0