Söndag!

Hej!
Gud vad seg jag har varit idag! Tänker bara på min lilla mops hela tiden + nya lägenheten! Svårt att koncentrera sig på annat.. Men imorgon får vi iallafall äntligen kika på, förhoppningsvis vårat nya hem! Då kanske lite släpper iallafall, då man iallafall vet hur det ser ut! Sen är ju bara frågan: ser det ut som en plats där vi kan tänka oss att bo? Och den ännu större frågan: tänk om någon annan hinner paxa den före oss om vi vill ha den! Åh, ont i magen!:(
Sen angående min lilla mops.. Bara letar och letar, men hittar verkligen ingen som passar oss:( Antingen är det en hane (vill ju ha en tik!), eller så är den föör gamal, eller så är den föör dyr, eller så bor den föör långt bort- som typ Jokkmokk eller nåt, suck! Alltid så när man väl letar efter något:(

Har iallafall bestämt mig för att inte bara sitta och tänka/grubbla, för den kommer inte att komma fortare för de! Och det tar bara en massa tid, som jag behöver! Så härdanefter ska jag endast kika in en gång om dagen, om det kommit någon ny annons, och sedan försöka släppa det lite och fokusera på annat sålänge!

Jaja. Förutom detta har jag iallafall hunnit med alla djuren, gått en långpromenad med Lucifer:
Har ju regnat hela dagen idag, men så fort det blev uppehåll passade jag på att gå ut med hunden. Hade gått halvvägs (av våran runda, som vi går varje dag, som är på ca 1 mil), så började det ösa ner igen! Som tur var hade vi nära till en tunnel (undersidan av en bro som järnvägsspåret går över). Så jag och Lucifer satte oss där under, tittade på regnet som öste ner och väntade på att det skulle gå över. Vi hade det faktiskt ganska mysigt där under^^ Min älskade vovve<3 Behövde som tur var inte vänta allt för länge innan solen kikade fram igen, och det slutade smattra i pölarna utanför. Så torra och belåtna fortsatte vi våran vandring, tihi.

Satte igång en diskmaskin, diskat upp allt som inte tål maskin (som stekpannor osv) och torkat alla bänkar/spisen osv. Satt igång en tvättmaskin. Städat bland alla skor! (Dem låg huller om buller i hela hallen på nerevåningen, men nu står dem på sin plats i skohyllan på övervåningen). Hängde upp och vek in den torra nytvättade tvätten på en gång, och hängde upp den nya på tork. Duschade (badade!) och gjorde mig mega-fräsch då jag hade storrengöringsdag! Rakning av armhålor, ben, lår, armar, "bikinilinjen", filning av fötter, hårinpackning, självklart duschgele´ & skrubb, och sedan alla krämer för huden & håret osv osv, mm<3 Hängde tillbaka & bockade för dagens kläder med en gång också, så det inte bildas någon hög någonstans;P Hehe. 

Just det, har ju lagat middag också;P haha. Jag & älsklingen hjälptes åt idag, när han kom hem vid halv sex, och gjorde pulver-mos, köttbullar & lingonsylt:9 Nu har jag precis ätit lite kvällsmat och håller på o kikar igenom favorit-bloggarna, mys! Dock är jag så trött så trött, och klockan är mycket(!), så ska strax lägga mig!

Vi hörs imorgon efter lägenhetsvisningarna;) God natt! Puss Zandra
Nathalié - Tävlingar i bloggen just nu!
2011-08-29 @ 10:01:12
URL: http://yarp.blogg.se/

Hejsan, hoppas allt är bra? :)



Har aktiva tävlingar på min blogg just nu där man kan vinna fina priser, var gärna med du också :). Bland annat smycken och underkläder! Tävlingarna hittar du under fliken Aktiva Tävlingar och till vänster på bloggen. Har alltid minst två tävlingar igång! Om du inte vill ha såna här kommentarer ber jag om ursäkt.



Ny tävling uppe nu med Evas Underkläder!



Ha en bra dag!



Kram Nathalié




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0